တ႐ုတ္ - ျမန္မာနယ္စပ္ အဓိကကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ မူစယ္ -
မႏၲေလးလမ္းမွတဆင့္ ျပည္တြင္းသို႔ အခြန္မေဆာင္ဘဲ တင္သြင္းေနသည့္
တ႐ုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အဆင့္ ၃ ဆင့္ ခ်မွတ္၍ ႏွိမ္နင္း ေနေၾကာင္း ကုန္သည္ အ
သိုင္းအဝိုင္း အဆိုအရသိရသည္။
ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ သတိေပးျခင္းကို ေအာက္တိုဘာလအတြင္းက ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ယခုလဆန္းပိုင္းမွ စ၍ သတ္မွတ္ အခြန္ထက္ ၃ ဆ ပိုေဆာင္ခိုင္းသည့္ ဒုတိယအဆင့္ အေရးယူမွု စတင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလဆန္းပိုင္းတြင္ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ စတင္မည္ျဖစ္ၿပီး ၄င္းအဆင့္တြင္ ကုန္ပစၥည္း၊ သယ္ယူသည့္ယာဥ္ ႏွင့္ ပစၥည္းပိုင္ရွင္အား ဖမ္းဆီးအေရးယူမည္ဟု ဆိုသည္ ။
“ကာစတန္ ၊ နကသ စတဲ့ ၀န္ထမ္းစုံပါတဲ့ မိုဘိုင္းအဖြဲ႕ဖြဲ႕ထားတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ကို ၅ ရက္တစ္ႀကိမ္ခ်ိန္းတယ္။ အခု ဒီအဖြဲ႕ ဖမ္းမိ တဲ့ ပစၥည္းေတြကို မူစယ္ - က်ယ္ေဂါင္ မန္ဝိန္းေပါက္က ကုန္သြယ္လယ္ယာ ဂိုေဒါင္မွာ လာခ်ခိုင္းတယ္။ ပစၥည္းတစ္ခုကို ဂ်ဴတီေစ်းက ေငြတစ္ေသာင္း ေပါက္ တယ္ဆိုရင္ ၃ ေသာင္းအထိ ေတာင္း ေနတာေပါ့ ” ဟု အမည္မေဖၚလိုသူ ကုန္သည္ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
လက္ရွိ အေျခအေနအရ တရုတ္ျမန္မာ နယ္စပ္ ဂိတ္တခုျဖစ္သည့္ မူစယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ကုန္စစ္ေဆးေရးဂိတ္မွ တရားဝင္လႊတ္ ေပးသည့္ ပစၥည္းမ်ားပါ အေရးယူခံ ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
“၁၀၅ မိုင္ဂိတ္ကေနလႊတ္လိုက္ရင္ မႏၲေလးအဝင္ ၁၆ မိုင္အထိ သူတို႔စစ္ခ်င္တဲ့ေနရာမွာ စစ္မွာပဲ။ ေတြ႕တဲ့ ေနရာကေန မူစယ္အထိ ကားျပန္ လွည့္ရမယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ နမ့္ဖတ္ကာကေန ျပန္လွည့္ရတဲ့ ကားေတြေတာ့ရွိတယ္။ ၁၀၅ မိုင္ ကေနတရားဝင္လႊတ္ေပးတဲ့ပစၥည္း ေတြကိုပါ အေရးယူေနတာ ” - ဟု သူက ဆိုသည္။
အမည္မေဖာ္လုိသည့္ အျခားကုန္သည္တစ္ဦးကလည္း အဆိုပါ အေရးယူမွုေၾကာင့္ ကုန္သည္ငယ္မ်ား၊ တစ္နိုင္တစ္ပုိင္ လုပ္ကုိင္ စားေသာက္သူမ်ားႏွင့္ လက္လုပ္လက္စား ကယ္ရီ သမားမ်ားထိ ခိုက္နစ္နာေနေၾကာင္း ေျပာသည္။
“အေရာင္းအဝယ္ ေအးသြားတယ္။ ပစၥည္းကဲ့ေပးတဲ့သူေတြ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္သြားတယ္။ လက္လုပ္ လက္စား ေတြ ဒုကၡ ေရာက္ေနတယ္။ ေနာက္ေငြ ၁၀ သိန္းေလာက္ပိုက္ၿပီး လာတဲ့ ကုန္သည္ေလးေတြ အရမ္းခက္ သြားတယ္။ ဂ်ဴတီခြဲတဲ့ စရိတ္ သိပ္ႀကီးတယ္။ ပစၥည္းနည္းနည္း မ်ားမ်ား ဂ်ဴတီတန္ဖိုးကအတူတူပဲ။ ကုန္သည္ငယ္ေလးေတြနဲ႔ တစ္နိုင္တစ္ပိုး သမားေတြ က်ေတာ့ ဒီေငြနဲ႔ဘယ္လိုဂ်ဴတီေဆာင္မလဲ။ ကုန္ သည္ႀကီးေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ယွဥ္နိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး ” ဟု ဆိုသည္ ။
ထုိ႔အျပင္ “အခုကိစၥမွာ ထင္သာျမင္သာမရွိတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ ဆိုလိုတာက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းဗ်ာ။ ပစၥည္းတစ္ခု ဂ်ဴတီေဆာင္လို႔ ရ၊ မရ အမ်ား သိေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ အဲလိုလုပ္ထားၿပီးမွ ကားေပၚတင္မဲ့ပစၥည္း ခ်က္ျခင္း ဂ်ဴတီ ေဆာင္ခိုင္း။ ဒါအ ေကာင္းဆုံးနည္းေပါ့ဗ်ာ” - ဟု ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။
လက္ရွိဂ်ဴတီခြန္ေဆာင္ခိုင္းရာတြင္ ေအာ္တိုဂ်ဴတီမွာ ၃ ရက္ခန႔္ ၾကာၿပီး ေၾကးနန္းဂ်ဴတီမွာ ၇ ရက္ တစ္ပတ္ အနည္းဆုံး ၾကာျမင့္ေၾကာင္း လည္း သိရသည္။by-.bnionline.net
ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ သတိေပးျခင္းကို ေအာက္တိုဘာလအတြင္းက ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ယခုလဆန္းပိုင္းမွ စ၍ သတ္မွတ္ အခြန္ထက္ ၃ ဆ ပိုေဆာင္ခိုင္းသည့္ ဒုတိယအဆင့္ အေရးယူမွု စတင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလဆန္းပိုင္းတြင္ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ စတင္မည္ျဖစ္ၿပီး ၄င္းအဆင့္တြင္ ကုန္ပစၥည္း၊ သယ္ယူသည့္ယာဥ္ ႏွင့္ ပစၥည္းပိုင္ရွင္အား ဖမ္းဆီးအေရးယူမည္ဟု ဆိုသည္ ။
“ကာစတန္ ၊ နကသ စတဲ့ ၀န္ထမ္းစုံပါတဲ့ မိုဘိုင္းအဖြဲ႕ဖြဲ႕ထားတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ကို ၅ ရက္တစ္ႀကိမ္ခ်ိန္းတယ္။ အခု ဒီအဖြဲ႕ ဖမ္းမိ တဲ့ ပစၥည္းေတြကို မူစယ္ - က်ယ္ေဂါင္ မန္ဝိန္းေပါက္က ကုန္သြယ္လယ္ယာ ဂိုေဒါင္မွာ လာခ်ခိုင္းတယ္။ ပစၥည္းတစ္ခုကို ဂ်ဴတီေစ်းက ေငြတစ္ေသာင္း ေပါက္ တယ္ဆိုရင္ ၃ ေသာင္းအထိ ေတာင္း ေနတာေပါ့ ” ဟု အမည္မေဖၚလိုသူ ကုန္သည္ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
လက္ရွိ အေျခအေနအရ တရုတ္ျမန္မာ နယ္စပ္ ဂိတ္တခုျဖစ္သည့္ မူစယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ကုန္စစ္ေဆးေရးဂိတ္မွ တရားဝင္လႊတ္ ေပးသည့္ ပစၥည္းမ်ားပါ အေရးယူခံ ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
“၁၀၅ မိုင္ဂိတ္ကေနလႊတ္လိုက္ရင္ မႏၲေလးအဝင္ ၁၆ မိုင္အထိ သူတို႔စစ္ခ်င္တဲ့ေနရာမွာ စစ္မွာပဲ။ ေတြ႕တဲ့ ေနရာကေန မူစယ္အထိ ကားျပန္ လွည့္ရမယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ နမ့္ဖတ္ကာကေန ျပန္လွည့္ရတဲ့ ကားေတြေတာ့ရွိတယ္။ ၁၀၅ မိုင္ ကေနတရားဝင္လႊတ္ေပးတဲ့ပစၥည္း ေတြကိုပါ အေရးယူေနတာ ” - ဟု သူက ဆိုသည္။
အမည္မေဖာ္လုိသည့္ အျခားကုန္သည္တစ္ဦးကလည္း အဆိုပါ အေရးယူမွုေၾကာင့္ ကုန္သည္ငယ္မ်ား၊ တစ္နိုင္တစ္ပုိင္ လုပ္ကုိင္ စားေသာက္သူမ်ားႏွင့္ လက္လုပ္လက္စား ကယ္ရီ သမားမ်ားထိ ခိုက္နစ္နာေနေၾကာင္း ေျပာသည္။
“အေရာင္းအဝယ္ ေအးသြားတယ္။ ပစၥည္းကဲ့ေပးတဲ့သူေတြ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္သြားတယ္။ လက္လုပ္ လက္စား ေတြ ဒုကၡ ေရာက္ေနတယ္။ ေနာက္ေငြ ၁၀ သိန္းေလာက္ပိုက္ၿပီး လာတဲ့ ကုန္သည္ေလးေတြ အရမ္းခက္ သြားတယ္။ ဂ်ဴတီခြဲတဲ့ စရိတ္ သိပ္ႀကီးတယ္။ ပစၥည္းနည္းနည္း မ်ားမ်ား ဂ်ဴတီတန္ဖိုးကအတူတူပဲ။ ကုန္သည္ငယ္ေလးေတြနဲ႔ တစ္နိုင္တစ္ပိုး သမားေတြ က်ေတာ့ ဒီေငြနဲ႔ဘယ္လိုဂ်ဴတီေဆာင္မလဲ။ ကုန္ သည္ႀကီးေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ယွဥ္နိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး ” ဟု ဆိုသည္ ။
ထုိ႔အျပင္ “အခုကိစၥမွာ ထင္သာျမင္သာမရွိတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ ဆိုလိုတာက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းဗ်ာ။ ပစၥည္းတစ္ခု ဂ်ဴတီေဆာင္လို႔ ရ၊ မရ အမ်ား သိေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ အဲလိုလုပ္ထားၿပီးမွ ကားေပၚတင္မဲ့ပစၥည္း ခ်က္ျခင္း ဂ်ဴတီ ေဆာင္ခိုင္း။ ဒါအ ေကာင္းဆုံးနည္းေပါ့ဗ်ာ” - ဟု ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။
လက္ရွိဂ်ဴတီခြန္ေဆာင္ခိုင္းရာတြင္ ေအာ္တိုဂ်ဴတီမွာ ၃ ရက္ခန႔္ ၾကာၿပီး ေၾကးနန္းဂ်ဴတီမွာ ၇ ရက္ တစ္ပတ္ အနည္းဆုံး ၾကာျမင့္ေၾကာင္း လည္း သိရသည္။by-.bnionline.net
No comments:
Post a Comment