သီတင္းဝါလ
ကြၽတ္ၾကေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ “ဝါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရ”ဆုိတဲ့ ဘုရားေဟာ
မဟုတ္တဲ့ ေရွး႐ုိးစဲြ အစဥ္အလာေတြကုိ ထိန္းသိမ္းရင္း ဝါကြၽတ္ရင္
အိမ္ေထာင္ျပဳၾကဖုိ႔ စီစဥ္ထားၾကတဲ့ သူေတြဟာ
သူ႔ထက္ငါ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ေရြး၊ ေန႔နံေရြး၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ေရြး စသျဖင့္
ျပဳလုပ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခါေတာ္ေပးေတြ၊ ေလာကဓာတ္ဆရာေတြအတြက္
ေဟာေရးေျပာေရးေတြ အလုပ္ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာပါပဲ။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ား
အိမ္ေထာင္ျပဳၾကေတာ့မယ္ဆုိရင္ လူႀကီးေတြကအစ ဘုရားေဟာတာေတြကုိ အသာထား၊
သားသမီးမ်ားရဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ အိမ္ေထာင္ဖက္နဲ႔ ေန႔နံေတြကုိ အေလးေပးၿပီး
ေရြးေနၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဘယ္ေန႔ မဂၤလာမေဆာင္ေကာင္းဘူး၊ ဘယ္ေန႔နံသားသမီးဆုိ
အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္ မေရြးေကာင္းဘူး စသျဖင့္ အယူအစဲြေတြနဲ႔
အိမ္ေထာင္ျပဳေရးမွာ အဓိကနဲ႔ သာမညကုိ မကဲြျပားဘဲ မလုိအပ္တာေတြမွာ
အေလးထားေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ေလာကေတာင္ Facebook စာဖတ္ပရိတ္သတ္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မျဖဴျဖဴက ဒီအေၾကာင္းေလးကုိ ေမးေလွ်ာက္ထားပါေသးတယ္။ မျဖဴက “ဆရာေတာ္ဘုရား… တပည့္ေတာ္ မက္ေစ့ခ်္ေဘာက္စ္ကေန သိခ်င္တာေလးရွိလုိ႔ ေမးပါရေစဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကုိ လုိင္းေပၚကေန ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိပါရေစ။ တပည့္ေတာ္ အယူမသည္းပါဘူး။ ကံကံ၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႔အယူသည္းသူေတြ သိေစခ်င္လုိ႔ပါဘုရား။ တစ္ခ်ိဳ႔ကေျပာတယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့အခါ မသင့္ျမတ္တဲ့ ေန႔ေတြဆုိတာ ရွိပါသလား။ ဥပမာ ေသာၾကာက ဘယ္ေန႔သားမွ အဆင္ေျပတာတုိ႔ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သားဦးသားေႏွာင္း မယူေကာင္းတုိ႔ပါဘုရား။ အဲဒီလုိ ေန႔ေတြက ကုိယ္နဲ႔သက္ဆုိင္ပါသလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကုိ ျပန္လည္ေျဖၾကားေပး ပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိပါရေစ။" (Phyu Phyu)ဆုိၿပီး ေမးထားပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ မျဖဴေျပာသလုိပဲ သိပၸံပညာ ထြန္းကားတဲ့ ဒီေန႔လုိေခတ္ႀကီးမွာလည္း ဘုရားအဆုံးအမေတြနဲ႔ လဲြေခ်ာ္ေနတဲ့ ေရွး႐ုိးစဲြအယူသည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတုန္းပါပဲ။ လဲြေနတာကေတာ့ လဲြေနၾကဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေန႔နံေရြးတာ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ အိမ္ေထာင္ပ်က္ ေရြးတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ဘုရားေဟာနဲ႔ မသက္ဆုိင္တဲ့ ေလာကီအယူအဆေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ “ဦးသာ၊ စိန္ပန္း၊ ဒန္းလွ၊ ကုိရွာ၊ အိမ္ေထာင္ရာ၊ ဦးေဝ၊ စံကူး၊ ေရဗူး၊ ေတာသူ၊ ျပည္ရန္သူ” စတဲ့ အယူအဆေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ၾကတာလည္း ေလာ ကီဆရာေတြရဲ႔ လမ္းညြန္နဲ႔ အဲဒီအေပၚ ယုံၾကည္ၾကသူေတြရဲ႔ သတ္မွတ္ ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဟူးနဲ႔ စေနအိမ္ေထာင္ျပဳရင္ ရူးေတာင္ထမင္း မငတ္ဘူးဆုိေပမယ့္ ငတ္တဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတာ ပါ။ ေလာကီအယူအဆေတြဟာ တစ္ခါတေလ တုိက္ဆုိင္မႈ အေနနဲ႔ မွန္ေကာင္းမွန္ေပမယ့္ ဒါဟာ သူတုိ႔တြက္ခ်က္ေပးလုိက္လုိ႔ ဆုိတာထက္ အဲဒီအိမ္ေထာင္သည္ေတြရဲ႔ တစ္ဦးခ်င္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈ၊ မေျပမႈဆုိတာ ေန႔နံေတြ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြ ေရြး ခ်ယ္ေနဖုိ႔ထက္ အက်င့္ေကာင္းတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ သစၥာရွိတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ နားလည္မႈေပးႏုိင္မယ့္ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြ ျဖစ္ဖုိ႔က အေရးအႀကီးဆုံးပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေန႔နံေကာင္း လုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ ယူထားပါေစ အက်င့္မေကာင္းရင္ အဲဒီအိမ္ေထာင္ေရးဟာ အဆင္ေျပစရာ အေၾကာင္းမရွိလွပါဘူး။ ျမတ္ ဗုဒၶအလုိအရ “နကၡတ္ေကာင္း၊ မဂၤလာေကာင္း၊ အတိတ္ေကာင္း၊ နိမိတ္ေကာင္း စတာေတြဟာ အေကာင္းလုပ္သူေတြအတြက္ အၿမဲေကာင္းေနမွာၿပီး မေကာင္းလုပ္ရင္ေတာ့ နကၡတ္ဆုိး၊ မဂၤလာဆုိး၊ အတိတ္နိမိတ္ဆုိးေတြ ျဖစ္ေနမွာျဖစ္ေၾကာင္း“ သတိရွိရွိ အသိနဲ႔ညႇိၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုိပါပဲ။ သားသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ “သားဦးစေန မီးလုိေမႊ၊ သားဦးသားေႏွာင္း မယူေကာင္း” စတဲ့ အယူအဆေတြဟာလည္း တုိက္ဆုိင္မႈနဲ႔ သတ္မွတ္ၾကတဲ့ ေလာကသတ္မွတ္ခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတုိင္း ျဖစ္ရမယ္ဆုိတဲ့ ပုံေသသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း ဒီလုိညြန္ျပခ်က္ေတြ မရွိပါဘူး။ သားသမီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆုိးအေကာင္းဆုိတာ ကေလးရဲ႔ကံနဲ႔ မိဘေတြရဲ႔ ကံတရား ဆက္စပ္မႈေတြ အေပၚမွာလည္း တည္မွီေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္ၿပီး ျပည့္စုံတဲ့ ကေလးဟာ မေကာင္းတဲ့မိဘ၊ ဆင္းရဲ႔ခ်ိဳ႔တဲ့တဲ့ မိဘေတြမွာ ေမြးဖြားရတာ၊ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ မိဘေတြမွာ ဆုိးသြမ္းတဲ့ သားသမီး၊ ဒုကၡိတ သားသမီးေတြ ရွိေနၾကတာ စတာေတြဟာ ဒီကေလးရဲ႔ကံနဲ႔ မိဘေတြရဲ႔ ကံတရား အေၾကာင္းအက်ိဳး သက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သားဦးေကာင္းၿပီး သားေႏွာင္းေတာ္ေနတဲ့ ကေလးေတြလည္း ေလာက ႀကီးမွာ အမ်ားႀကီး ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ
မေတာ္တဲ့ သားဦး သားေႏွာင္းေတြေတာင္မွ မိဘ၊
ဆရားသမားေတြ ရဲ႔ အသင္အျပနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႔ ျပဳျပင္မႈေတြေၾကာင့္ ေကာင္းသြားၾကတာလည္း ရွိေနၾကတာဆုိေတာ့ ေလာကီအယူအဆေတြထက္ ေကာင္းမေကာင္းကုိ
ဖန္တီးႏုိင္တဲ့ လူေတြကပဲ အဓိကက်ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယၾတာေကာင္းလုိ႔သာ အားလုံးေကာင္းၾကမယ္ဆုိရင္ ေလာကႀကီးမွာ မေကာင္းတဲ့အရာဆုိတာ ရွိမွာေတာင္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေလာကေကာင္းဖုိ႔ဆုိတာ ခႏၶာဆုိတဲ့ ေလာကတစ္ခုကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ သတၱဝါ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႔ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ အိမ္ေထာက္ဖက္ေရြးတာ၊ ေန႔နံေရြးတာအျပင္ သားသမီး ေရြးတာေတြမွာလည္း ေလာကီအယူအဆကုိလုိက္ၿပီး အလဲြေတြ လုပ္မိေနတတ္တဲ့အတြက္ ဒီအလဲြေတြကေန ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး သတၱဝါအားလုံး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကစၿပီး ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ ေနထုိင္ရင္း ေလာကႀကီးေကာင္းေအာင္ ေနထုိင္ျခင္းကသာ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ အေကာင္းေရြးျခင္း၊ အေကာင္းေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း လဲြေနတတ္တဲ့အလဲြတစ္ခုကုိ အမွန္ျပဳႏုိင္ေအာင္ အသိတစ္ခု အမွ်ျပဳလုိက္ရပါတယ္။
ေမတၱာျဖင့္
[ ဆရာေတာ္ မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒိုက္ဦး) ]
Young Buddhist's Association
တစ္ေလာကေတာင္ Facebook စာဖတ္ပရိတ္သတ္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မျဖဴျဖဴက ဒီအေၾကာင္းေလးကုိ ေမးေလွ်ာက္ထားပါေသးတယ္။ မျဖဴက “ဆရာေတာ္ဘုရား… တပည့္ေတာ္ မက္ေစ့ခ်္ေဘာက္စ္ကေန သိခ်င္တာေလးရွိလုိ႔ ေမးပါရေစဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကုိ လုိင္းေပၚကေန ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိပါရေစ။ တပည့္ေတာ္ အယူမသည္းပါဘူး။ ကံကံ၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႔အယူသည္းသူေတြ သိေစခ်င္လုိ႔ပါဘုရား။ တစ္ခ်ိဳ႔ကေျပာတယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့အခါ မသင့္ျမတ္တဲ့ ေန႔ေတြဆုိတာ ရွိပါသလား။ ဥပမာ ေသာၾကာက ဘယ္ေန႔သားမွ အဆင္ေျပတာတုိ႔ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သားဦးသားေႏွာင္း မယူေကာင္းတုိ႔ပါဘုရား။ အဲဒီလုိ ေန႔ေတြက ကုိယ္နဲ႔သက္ဆုိင္ပါသလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကုိ ျပန္လည္ေျဖၾကားေပး ပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိပါရေစ။" (Phyu Phyu)ဆုိၿပီး ေမးထားပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ မျဖဴေျပာသလုိပဲ သိပၸံပညာ ထြန္းကားတဲ့ ဒီေန႔လုိေခတ္ႀကီးမွာလည္း ဘုရားအဆုံးအမေတြနဲ႔ လဲြေခ်ာ္ေနတဲ့ ေရွး႐ုိးစဲြအယူသည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတုန္းပါပဲ။ လဲြေနတာကေတာ့ လဲြေနၾကဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေန႔နံေရြးတာ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ အိမ္ေထာင္ပ်က္ ေရြးတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ဘုရားေဟာနဲ႔ မသက္ဆုိင္တဲ့ ေလာကီအယူအဆေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ “ဦးသာ၊ စိန္ပန္း၊ ဒန္းလွ၊ ကုိရွာ၊ အိမ္ေထာင္ရာ၊ ဦးေဝ၊ စံကူး၊ ေရဗူး၊ ေတာသူ၊ ျပည္ရန္သူ” စတဲ့ အယူအဆေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ၾကတာလည္း ေလာ ကီဆရာေတြရဲ႔ လမ္းညြန္နဲ႔ အဲဒီအေပၚ ယုံၾကည္ၾကသူေတြရဲ႔ သတ္မွတ္ ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဟူးနဲ႔ စေနအိမ္ေထာင္ျပဳရင္ ရူးေတာင္ထမင္း မငတ္ဘူးဆုိေပမယ့္ ငတ္တဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတာ ပါ။ ေလာကီအယူအဆေတြဟာ တစ္ခါတေလ တုိက္ဆုိင္မႈ အေနနဲ႔ မွန္ေကာင္းမွန္ေပမယ့္ ဒါဟာ သူတုိ႔တြက္ခ်က္ေပးလုိက္လုိ႔ ဆုိတာထက္ အဲဒီအိမ္ေထာင္သည္ေတြရဲ႔ တစ္ဦးခ်င္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈ၊ မေျပမႈဆုိတာ ေန႔နံေတြ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြ ေရြး ခ်ယ္ေနဖုိ႔ထက္ အက်င့္ေကာင္းတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ သစၥာရွိတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ နားလည္မႈေပးႏုိင္မယ့္ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြ ျဖစ္ဖုိ႔က အေရးအႀကီးဆုံးပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေန႔နံေကာင္း လုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ ယူထားပါေစ အက်င့္မေကာင္းရင္ အဲဒီအိမ္ေထာင္ေရးဟာ အဆင္ေျပစရာ အေၾကာင္းမရွိလွပါဘူး။ ျမတ္ ဗုဒၶအလုိအရ “နကၡတ္ေကာင္း၊ မဂၤလာေကာင္း၊ အတိတ္ေကာင္း၊ နိမိတ္ေကာင္း စတာေတြဟာ အေကာင္းလုပ္သူေတြအတြက္ အၿမဲေကာင္းေနမွာၿပီး မေကာင္းလုပ္ရင္ေတာ့ နကၡတ္ဆုိး၊ မဂၤလာဆုိး၊ အတိတ္နိမိတ္ဆုိးေတြ ျဖစ္ေနမွာျဖစ္ေၾကာင္း“ သတိရွိရွိ အသိနဲ႔ညႇိၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုိပါပဲ။ သားသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ “သားဦးစေန မီးလုိေမႊ၊ သားဦးသားေႏွာင္း မယူေကာင္း” စတဲ့ အယူအဆေတြဟာလည္း တုိက္ဆုိင္မႈနဲ႔ သတ္မွတ္ၾကတဲ့ ေလာကသတ္မွတ္ခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတုိင္း ျဖစ္ရမယ္ဆုိတဲ့ ပုံေသသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း ဒီလုိညြန္ျပခ်က္ေတြ မရွိပါဘူး။ သားသမီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆုိးအေကာင္းဆုိတာ ကေလးရဲ႔ကံနဲ႔ မိဘေတြရဲ႔ ကံတရား ဆက္စပ္မႈေတြ အေပၚမွာလည္း တည္မွီေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္ၿပီး ျပည့္စုံတဲ့ ကေလးဟာ မေကာင္းတဲ့မိဘ၊ ဆင္းရဲ႔ခ်ိဳ႔တဲ့တဲ့ မိဘေတြမွာ ေမြးဖြားရတာ၊ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ မိဘေတြမွာ ဆုိးသြမ္းတဲ့ သားသမီး၊ ဒုကၡိတ သားသမီးေတြ ရွိေနၾကတာ စတာေတြဟာ ဒီကေလးရဲ႔ကံနဲ႔ မိဘေတြရဲ႔ ကံတရား အေၾကာင္းအက်ိဳး သက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သားဦးေကာင္းၿပီး သားေႏွာင္းေတာ္ေနတဲ့ ကေလးေတြလည္း ေလာက ႀကီးမွာ အမ်ားႀကီး ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ
မေတာ္တဲ့ သားဦး သားေႏွာင္းေတြေတာင္မွ မိဘ၊
ဆရားသမားေတြ ရဲ႔ အသင္အျပနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႔ ျပဳျပင္မႈေတြေၾကာင့္ ေကာင္းသြားၾကတာလည္း ရွိေနၾကတာဆုိေတာ့ ေလာကီအယူအဆေတြထက္ ေကာင္းမေကာင္းကုိ
ဖန္တီးႏုိင္တဲ့ လူေတြကပဲ အဓိကက်ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယၾတာေကာင္းလုိ႔သာ အားလုံးေကာင္းၾကမယ္ဆုိရင္ ေလာကႀကီးမွာ မေကာင္းတဲ့အရာဆုိတာ ရွိမွာေတာင္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေလာကေကာင္းဖုိ႔ဆုိတာ ခႏၶာဆုိတဲ့ ေလာကတစ္ခုကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ သတၱဝါ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႔ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ အိမ္ေထာက္ဖက္ေရြးတာ၊ ေန႔နံေရြးတာအျပင္ သားသမီး ေရြးတာေတြမွာလည္း ေလာကီအယူအဆကုိလုိက္ၿပီး အလဲြေတြ လုပ္မိေနတတ္တဲ့အတြက္ ဒီအလဲြေတြကေန ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး သတၱဝါအားလုံး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကစၿပီး ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ ေနထုိင္ရင္း ေလာကႀကီးေကာင္းေအာင္ ေနထုိင္ျခင္းကသာ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ အေကာင္းေရြးျခင္း၊ အေကာင္းေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း လဲြေနတတ္တဲ့အလဲြတစ္ခုကုိ အမွန္ျပဳႏုိင္ေအာင္ အသိတစ္ခု အမွ်ျပဳလုိက္ရပါတယ္။
ေမတၱာျဖင့္
[ ဆရာေတာ္ မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒိုက္ဦး) ]
Young Buddhist's Association
No comments:
Post a Comment