ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းက ..ေ၀သာလီျမိဳ ႔ မွာ "၀ိမလာ" ဆုိတဲ့ ျပည့္တန္ဆာမတစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အေမက ျပည့္တန္ဆာမုိ႔ သူမလည္း ျပည့္တန္ဆာျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ နာမည္က " ၀ိမလာ..မခင္သန္႔စင္ " ဆိုေပမယ့္ သူမရဲ ႔ဘ၀က လံုး၀မသန္႔စင္ပါဘူး..။ နာမည္က " ၀ိမလာ = အညစ္အေၾကးကင္းသူ " ဆိုေပမယ့္ သူမရဲ ႔အလုပ္က အညစ္အေၾကးေတြၾကားမွာ နစ္ျမဳပ္ေနရတဲ့ အလုပ္ပါ။
ဘယ္ေလာက္ပဲ အညစ္အေၾကးေတြၾကားမွာ မသန္႔စင္ျဖစ္ေနပါေစ.. သူမရဲ ႔ဘ၀ကိုေတာ့ သူမ ေက်နပ္ေနတာပါပဲ။ ေခ်ာေမာလွပတဲ့ရုပ္ရည္၊ ႏုပ်ိဳ တက္ၾကြတဲ့အရြယ္၊ ေပါမ်ားျပည့္စံုတဲ့ အျခံအရံ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ဒါေတြကုိ အမွီျပဳျပီး " ေလာကမွာ ငါ့ထက္သာတဲ့မိန္းမ တစ္ေယာက္မွ်မရွိ" လို႔ေတာင္ မာန္မာနေတြ ေထာင္လႊားေနခဲ့ပါတယ္။
တစ္ေန႔ …အိမ္တံခါး၀မွာ သူမရပ္ေနတုန္း အိမ္ေရွ ႔ လမ္းမေပၚကေန အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ ဆြမ္းခံျဖတ္ၾကြတာကို ျမင္လိုက္ရတဲ့အခါ သာယာႏွစ္သက္ တပ္မက္စြဲလမ္းတဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္သြားပါတယ္။
" ေခ်ာလိုက္တာကြယ္…၊ အရြယ္ကလည္း ငယ္တုန္း၊ ေကာင္းတုန္းပဲရွိေသးတဲ့ဥစၥာ…၊ ဘာလို႔မ်ား ဘုန္းၾကီး၀တ္ျပီး အခ်ိန္ျဖဳန္းေနရတာလဲ ..၊ အခ်ိန္ေတြ ႏွေျမာစရာၾကီး၊ ကာမဂုဏ္ဆိုတာ ငယ္တုန္း၊ ရြယ္တုန္း ခံစားမွ အရသာရွိတာေလ "
" သားေကာင္ေတြကုိ ဖမ္းဖို႔ မုဆိုးက ေက်ာ့ကြင္းေထာင္သလို တဏွာရမၼက္ ငမ္းငမ္းတက္ေနတဲ့ ေယာက်္ားသားေကာင္ေတြကုိ ဖမ္းဖို႔ ေဟာဒီက ၀ိ၀ိတုိ႔ကလည္း အလွေက်ာ့ကြင္း၊ မာယာေက်ာ့ကြင္းကုိ ေဟာဒီအိမ္မွာ အျမဲေထာင္ထားပါတယ္။ ဖံုးထားတာလည္းျပ၊ ေဖာ္ထားတာလည္းျပေပါ့။ ၀ိ၀ိတို႔ရဲ ႔ ေက်ာ့ကြင္းမွာ လာမိတဲ့ေယာက်္ားေတြ နည္းမွတ္လို႔၊ ဘုရင္ေတြ၊ ဘုရားသားေတာ္ေတြ၊ သူေဌးသူၾကြယ္ေတြ၊ သူေဌးသား သူၾကြယ္သားေတြ…၊ အို ….ထိပ္ထိပ္ၾကဲေတြခ်ည္းပါပဲ "
" ဒီေန႔ေတာ့ ၀ိ၀ိတို႔ရဲ ႔ အိမ္က ေက်ာ့ကြင္းကို ေက်ာင္းအထိလာေထာင္ေတာ့မယ္ေလ…၊ အလွဆံုး ဆင္လာခဲ့မယ္… အေမႊးဆံုးျပင္လာခဲ့မယ္ေနာ္၊ ပ်ိဳပ်ိဳေရာက္ရင္ ကုိကုိေမာဂ္ အရည္ေပ်ာ္သြားမွာပါ..၊ ခစ္…ခစ္…ခစ္ "
အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္မေထရ္ျမတ္ရဲ ႔ေက်ာင္းကုိ သြားျပီး မေထရ္ျမတ္ကို ရွိသမွ် ပညာကုန္ ထုတ္သံုးကာ မာယာအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္တဲ့ ၀ိမလာကို မေထရ္ျမတ္က အသုဘတရား ေဟာေပးလုိက္ပါတယ္။
" ခ်စ္ႏွမ ၀ိမလာ..၊ တကယ္ေတာ့ သင့္ရဲ ႔ခႏၶာကိုယ္ဟာ တဲကုပ္တစ္လံုးပါပဲ၊ အရုိးစုေတြေထာင္ အသားတစ္ေတြကပ္ျပီး အေၾကာမွ်င္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔တုပ္ထားတဲ့ တဲကုပ္တစ္လံုးပါ၊ ျပီးေတာ့ အေပါက္ၾကီးကုိးေပါက္ကေန အပုပ္ရည္ေတြ အက်ိအခၽြဲေတြ အျမဲမျပတ္ ယိုစီးေနတဲ့ နံနံေစာ္ေစာ္ မစင္ထုပ္ၾကီးပဲေလ "
" လူတစ္ေယာက္က လူတစ္ေယာက္ကို ႏွစ္သက္တပ္မက္ေနတယ္ဆိုတာ မစင္ထုပ္တစ္ခုက မစင္ထုပ္တစ္ခုကို ႏွစ္သက္တပ္မက္ေနတာပဲ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခ်စ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ အပုပ္ေကာင္အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ေနၾကတာ…၊ ရြံစရာေကာင္းလွပါဘိ "
" တို႔သိသလုိသာ လူေတြ သိၾကမယ္ဆုိရင္ အပုပ္ေကာင္ရုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကုိ ကုိယ့္ခႏၶာကိုယ္ကိုေရာ၊ သူတစ္ပါးခႏၶာကိုယ္ကိုပါ ဘယ္သူကမွ ႏွစ္သက္တပ္မက္ေနၾကမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊ မုိးရြာခ်ိန္မွာ မစင္က်င္ၾကီးရွိတဲ့ေနရာကုိ ေရွာင္သလိုမ်ိဳး ေ၀းေ၀းကေရွာင္ၾကမွာပါ "
၀ိမလာရဲ ႔ အလွေက်ာ့ကြင္းမွာ မေထရ္ျမတ္ အရည္မေပ်ာ္ဘဲ မေထရ္ျမတ္ရဲ ႔ ဓမၼေခ်ာ့ကြင္းမွာ ၀ိမလာ အရည္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။
" အရွင္ဘုရား မိန္႔ၾကားတာေတြအားလံုး မွန္ကန္လွပါတယ္ဘုရား၊ ဒါေပမယ့္ လူေတြကေတာ့ ရႊံ ႔ ဗြက္ထဲမွာ ႏြားအုိၾကီးနစ္ျမဳပ္ေနသလိုမ်ိဳး ဒီမစင္ထုပ္၊ ဒီအပုပ္ေကာင္၊ ဒီအညစ္အပတ္အနံအေစာ္ေတြ ထဲမွာပဲ နစ္ျမဳပ္ေနၾကဆဲပါ၊ အရွင္ဘုရားကိုလည္း လူထဲကလူပဲ ျဖစ္မယ္ထင္လို႔ ဘုရားတပည့္ေတာ္မ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ခဲ့မိတာပါ၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္မရဲ ႔ အျပစ္ကုိ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါဘုရား "
မေထရ္ျမတ္ရဲ ႔ တရားေၾကာင့္ သံေ၀ဂဉာဏ္ေတြ၊ အရွက္အေၾကာက္တရားေတြ အားေကာင္းစြာ ျဖစ္သြားတဲ့ ၀ိမလာဟာ ျပည့္တန္ဆာမအလုပ္ကို စြန္႔လႊတ္ျပီး ၊ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္၊ ေနာက္ေတာ့ ဘိကၡဳနီမ၀တ္ျပီး ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္လုိက္တာ မၾကာခင္မွာပဲ ကိေလသာကုန္ခန္းလို႔ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားပါတယ္။
၀ိမလာသာ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ကုိ ႏွစ္သက္တပ္မက္တဲ့စိတ္ မျဖစ္ခဲ့ရင္ ..၊ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္မႈ မျပဳခဲ့ရင္ … အခုလို ရဟႏၲာျဖစ္တဲ့အထိ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ရလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ " ကံေကာင္းလို႔ မေကာင္းတဲ့စိတ္ ျဖစ္သြားတာ၊ ကံေကာင္းလို႔ မေကာင္းမႈျပဳမိတာ " လို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါပဲ။
သူတစ္ပါးကို မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္ေနတုိင္း၊ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ လုပ္ေနတုိင္း အလြယ္တကူ အျပစ္မေျပာလိုက္ပါနဲ႔။ ဇာတ္လမ္းဆံုးေအာင္ ေစာင့္ၾကည့္ပါဦး။ ဇာတ္လမ္းဆံုးလို႔ ေကာင္းတာေတြ ျဖစ္သြားရင္၊ သို႔မဟုတ္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သြားရင္ မေကာင္းတဲ့စိတ္ ျဖစ္မိတာ၊ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ လုပ္မိတာကိုက ေကာင္းဖို႔ ျဖစ္လာတာမို႔ ၀မ္းေျမာက္စရာပါပဲ။ (ကိုယ့္ကုိယ္ကုိလည္း နည္းတူပါ။)
တစ္ခါတစ္ရံမွာ မလုပ္သင့္တာလုပ္မိျပီးမွ ေနာင္တရျပီး လုပ္သင့္တာ လုပ္မိသြားတတ္ပါတယ္။ အသိခိုင္မာသြားတဲ့အတြက္ အဲဒီလုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ကိုလည္း အေကာင္းဆံုး လုပ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ မလုပ္သင့္တာ လုပ္မိတာကိုက ေကာင္းဖို႔ ျဖစ္လာတာမို႔ မလုပ္သင့္တာ လုပ္ခဲ့မိတဲ့ အတိတ္ကို ျပန္လက္ညွိဳးထုိးျပီး သူတစ္ပါးကုိ လံုး၀ အျပစ္မေျပာသင့္ပါဘူး။ (ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း နည္းတူပါပဲ။)
ရဟႏၲာျဖစ္ေနတဲ့ ၀ိမလာေထရီမကို အတိတ္က ျဖားေယာင္းခဲ့တဲ့လုပ္ရပ္ ျပန္ေျပာျပီး ကဲ႔ရဲ ႔ ရႈတ္ခ်ရင္ ကဲ႔ရဲ ႔ ရႈတ္ခ်သူပဲ အ၀ီစိက်ပါလိမ့္မယ္။ ပစၥဳပၸန္မွာ သူဟာ ျဖားေယာင္းေနသူမွ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ၊ ကိေလသာ လံုး၀ ကင္းစင္ေနသူေလ။
လူတစ္ေယာက္ကို အတိတ္က မေကာင္းကြက္တစ္ခု အေသကိုင္ထားျပီး အျပစ္ေျပာတတ္တာဟာ စိတ္ထားညံ့တဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ ႔ အက်င့္စရိုက္တစ္ခုပါ။ အတိတ္က မွားခဲ့တာကိုၾကည့္ျပီး အခုလည္း မွားေနတုန္းပဲလို႔ အျပစ္ေျပာရင္ မွားမွာေပါ့။ အခု သူဘာျဖစ္ေနလဲ၊ အခု သူဘာလုပ္ေနလဲ ဆိုတာကိုပဲ ၾကည့္ပါ။ အခုလက္ရွိ အေျခအေနကုိ ေသခ်ာမသိဘဲနဲ႔ အတိတ္က ကိုယ္သိသေလာက္ေလးနဲ႔ ရမ္းသမ္း အျပစ္မေျပာပါနဲ႔။
ကိုယ္သိသေလာက္ေလးကလည္း တစ္ဆင့္ၾကားဆိုရင္ မွန္ခ်င္မွ မွန္မွာပါ။ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ မမွန္သည္ျဖစ္ေစ.. အခုလက္ရွိမွာ ကိုယ္အျပစ္ေျပာသလိုမ်ိဳး သူ႔ဘက္က မဟုတ္ဘူးဆုိရင္ ကိုယ္ပဲ အျပစ္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ သူ႔ဘက္က ေကာင္းရင္ ေကာင္းေနသေလာက္ ကိုယ့္ဘက္က အကုသိုလ္အျပစ္ ပိုၾကီးမွာပါ။ ဟိုလို အကုသိုလ္အျပစ္ေတြ မျဖစ္ဘူးထား၊ ေဒါသကိေလသာ၊ ဣႆာ မစၧရိယကိေလသာဆိုတဲ့ ကိေလသာအျပစ္ေတြကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။
ကုိယ္သိထားတဲ့ အားနည္းခ်က္ေလးတစ္ခု၊ အျပစ္ကေလးတစ္ခုနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ကုိ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔ မရပါဘူး။ ခက္ေတာ့လည္းခက္သားပဲ။ လုပ္ရပ္ခ်င္းတူေတာင္မွ ကိုယ္လိုတဲ့သူဆို အျပစ္မျမင္ ၊ ကုိယ္မလုိတဲ့သူဆို အျပစ္ျမင္တတ္တာဟာ လူ႔သဘာ၀ဆိုေတာ့ ကိုယ္မလိုတဲ့သူရဲ ႔ အားနည္းခ်က္ေတြ ၊ အျပစ္ေတြကုိ ေထာက္ျပျပီး ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ အျမဲတမ္း ျပႆနာရွာၾကဦးမွာပါပဲ။
ကိုယ္ၾကည္ညိဳတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးဆီလာတဲ့ ဒကာမတခ်ိဳ ႔ကို ဒကာရင္း ဒကာမရင္းတခ်ိဳ ႔က သူတို႔ မၾကိဳက္တဲ့ အခ်က္ကေလးေတြ အေသကိုင္ျပီး အျပစ္ေျပာခ်င္ၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔ အခ်က္က တကယ္ရွိတဲ့ အားနည္းခ်က္၊ တခ်ိဳ ႔ အခ်က္က အျမင္ကပ္တဲ့ ပုဒ္မနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အားနည္းခ်က္။
တခ်ိဳ ႔က ကြယ္ရာမွာ အျပစ္ေျပာရံုနဲ႔တြင္ အားမရဘဲ သူမေက်နပ္တဲ့သူ သူ႔ ဘုန္းၾကီးဆီ ေနာက္မလာေအာင္ တုိက္ရိုက္တစ္မ်ိဳး၊ သြယ္၀ိုက္တစ္မ်ိဳး ေျပာတတ္ၾကပါေသးတယ္။ ေစတနာလိုလို ဘာလိုလုိနဲ႔ေပါ့။ သူတစ္ပါးရဲ ႔ လြတ္လပ္စြာ ၾကည္ညိဳခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ကုသိုလ္ျပဳခြင့္ကို ပိတ္ပင္တားဆီး လိုက္တာပါပဲ။
ဘယ္ဘုန္းၾကီးဆီကို ဘယ္ဒကာမ လာလာ ၀ိမလာေလာက္ဆုိးသူေတြေတာ့ မလာႏုိင္ေလာက္ ပါဘူး။ လာရင္လည္း အသိသာၾကီးပါ။ တစ္ေယာက္ခ်င္းေတြ႔တာမဟုတ္ရင္ ၊ အမ်ားေရွ ႔မွာေတြ႔တာဆုိရင္ မလိုအပ္ဘဲ အလကားေနရင္း စိတ္ပူမေနပါနဲ႔။
စိုးရိမ္စိတ္လြန္ကဲျပီး၊ စိတ္အပူလြန္ျပီး ဟိုလူ႔ကုိ ေနာက္မလာခ်င္ေအာင္ လုိက္ေျပာ၊ ဒီလူ႔ကို ေနာက္မလာျဖစ္ေအာင္ တားျမစ္ဆိုရင္ သူတစ္ပါးရဲ ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈနဲ႔ ကုသိုလ္စိတ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ေတြကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ရာ ေရာက္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ေလရာဘ၀ ကုိယ္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ဘယ္ေတာ့မွ ရမွာမဟုတ္သလို ကုသိုလ္အက်ိဳးကုိလည္း ျပည့္ျပည့္၀၀ မခံစားရဘဲ အကုသိုလ္ အက်ိဳးေတြက အျမဲတမ္းလိုက္ျပီး ပိတ္ပင္ဟန္႔တားေနၾကပါလိမ့္မယ္။
ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ ၀မ္းနည္းစိတ္ျဖစ္ေနရင္လည္း စိတ္မညစ္ပါနဲ႔။ သူတစ္ပါး ၀မ္းနည္းစိတ္ ျဖစ္ေနရင္လည္း မကဲ့ရဲ ႔ပါနဲ႔။ ၀မ္းနည္းစိတ္ရဲ ႔ေနာက္မွာ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ရဲ ႔ ေယာနိေသာ (စိတ္ထားေကာင္း) ေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္၊ မိတ္ေဆြေကာင္းရဲ ႔ အားေပးစကား၊ သို႔မဟုတ္ လမ္းညႊန္အဆံုးအမေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းေတြ၊ သို႔မဟုတ္ အေကာင္းဆံုးေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။
အမွားဆုိတာ ေမာဟမကင္းေသးသူတုိင္းရဲ ႔ ဘ၀မွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ သဘာ၀တစ္ခုပါ။ ေမာဟကင္းတယ္ပဲထားဦး၊ အသိဉာဏ္ မျပည့္စံုရင္၊ ကၽြမ္းက်င္မႈ အားနည္းရင္လည္း မွားတတ္တာပါပဲ။ ေမာဟကင္းရံုမက ပညာအရာမွာ အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ၾကီး ေတာင္မွ ေရႊပန္းထိမ္သည္သား တပည့္ရဟန္းတစ္ပါးကုိ ကမၼ႒ာန္းအေပးမွားခဲ့ဖူးလို႔ တပည့္ရဟန္းခမ်ာ စိတ္အဆင္းရဲၾကီးဆင္းရဲျပီး လူထြက္ဖို႔အထိ စိတ္ဓာတ္က်သြားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ေလာကမွာ အမွားလံုး၀ ကင္းတာ ဘုရားနဲ႔ ပေစၥကဗုဒၶါပဲ ရွိပါတယ္။
ေမာဟဆိုတာကလည္း ဘုရားရဟႏၲာျဖစ္မွ (အရဟတၱမဂ္ရျပီးမွ) ပယ္သတ္ႏုိင္တာဆိုေတာ့ ေမာဟကုိ လံုး၀ မပယ္သတ္ရေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္လူသားေတြအေနနဲ႔ အမွားတစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုကို တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္မွာ ျပဳမိေနၾကမွာပါပဲ။
လူတုိင္းလူတုိင္းမွာ အမွားကိုယ္စီရွိၾကပါတယ္။ တစ္ေယာက္ရဲ ႔အမွားနဲ႔ တျခားတစ္ေယာက္ရဲ ႔ အမွားေတာ့ တူခ်င္မွ တူမွာေပါ့။ တူတဲ့အမွားေတြလည္း ရွိႏုိင္သလို မတူတဲ့အမွားေတြလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္အမွားနဲ႔ သူ႔အမွား မတူရင္သာေနမယ္… ကုိယ့္မွာေရာ၊ သူ႔မွာေရာ အမွားကေတာ့ ရွိေနတာပါပဲ။ "အမွား"ခ်င္းမတူၾကေပမယ့္ "အမွားရွိ"ခ်င္းကေတာ့ တူၾကပါတယ္။ "အျပစ္"ခ်င္းမတူၾကေပမယ့္ "အျပစ္ရွိ"ခ်င္း ကေတာ့ တူၾကပါတယ္။
အမွားရွိျခင္းအတူတူ သူတစ္ပါးရဲ ႔ အမွားကုိ လက္ညွိဳးေငါက္ေငါက္ထိုးျပီး အျပစ္မေျပာသင့္ပါဘူး။ အျပစ္ရွိခ်င္းအတူတူ သူတစ္ပါးရဲ ႔ အျပစ္ကုိ ႏႈတ္ခမ္းမဲ့မဲ့ ရြဲ ႔ ျပီး မကဲ့ရဲ ႔ သင့္ပါဘူး။ အမွားရွိခ်င္းအတူတူ သူတစ္ပါးရဲ ႔ အမွားကို နားလည္စာနာေပးသင့္ပါတယ္။ အျပစ္ရွိခ်င္းအတူတူ သူတစ္ပါးရဲ ႔အျပစ္ကုိ ခြင့္လႊတ္သည္းခံေပးသင့္ပါတယ္။
ကုိယ့္မွာ နားလည္စာနာမႈ၊ ခြင့္လႊတ္သည္းခံမႈ ရွိတယ္ မရွိဘူးဆိုတာလည္း ဘယ္ေလာက္အတုိင္း အတာအထိ ျမင့္မားတယ္ မျမင့္မားဘူးဆိုတာကို သူတစ္ပါးရဲ ႔အမွား၊ သူတစ္ပါးရဲ ႔ အျပစ္ေတြနဲ႔ လက္ေတြ႔ စမ္းသပ္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးရဲ ႔ အမွား သူတစ္ပါးရဲ ႔အျပစ္ေတြကုိ ထိပ္တုိက္ျမင္ေတြ႔ ၾကားသိရတဲ့ အခါ ကိုယ္ဘယ္လိုတံု႔ျပန္သလဲ၊ ကိုယ္ဘယ္လို စိတ္ထားသလဲဆိုတာကို သတိျပဳေလ့လာၾကည့္ရင္ ကိုယ့္ရဲ ႔ စာနာမႈစြမ္းရည္၊ ခြင့္လႊတ္သည္းခံမႈစြမ္းရည္ အဆင့္အတန္းကုိ အမွန္အတိုင္း သိႏုိင္မွာပါ။
အမ်ိဳးသားႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္ ဆုိၾကပါစို႔။ ႏွစ္ေယာက္လံုးက သူတို႔ရဲ ႔ လက္ထပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထား သူေတြနဲ႔ လက္မထပ္ခင္မွာ အသီးသီး မွားယြင္းမိၾကပါတယ္။ တစ္ေယာက္က ရည္ရြယ္ထားသူနဲ႔ လက္ထပ္ျဖစ္သြားျပီး တစ္ေယာက္ကေတာ့ အေၾကာင္းမညီညြတ္လို႔ (ဘယ္လိုမွ အေၾကာင္းမညီညြတ္ ေတာ့လို႔) ရည္ရြယ္ထားသူနဲ႔ လက္မထပ္ျဖစ္ဘဲ တျခားတစ္ေယာက္နဲ႔ လက္ထပ္ျဖစ္သြားပါတယ္။
လက္ထပ္ျဖစ္သြားသူက လက္မထပ္ျဖစ္ေတာ့သူကုိ " မွားယြင္းျပီးကာမွ လက္မထပ္ဘူး၊ လူမႈေရး ေဖာက္ျပန္တဲ့ေကာင္၊ ေက်ာရရံုၾကံတဲ့ေကာင္၊ လူမဆန္တဲ့ေကာင္၊ မုိက္ရိုင္းတဲ့ေကာင္၊ ေခြးေကာင္ " လို႔ အျပစ္ေျပာမယ္ဆုိရင္ သဘာ၀က်ပါ့မလား။ မွားယြင္းျပီးတဲ့ေနာက္ လက္ထပ္ျဖစ္ျခင္း၊ လက္မထပ္ျဖစ္ျခင္း ဆိုတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲအေျခအေနေၾကာင့္သာ လက္မထပ္ျဖစ္သူက အျပစ္ပိုၾကီးသလို ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ " အျပစ္"ခ်င္းမတူေတာ့ေပမယ့္ " လက္မထပ္ခင္မွားယြင္းျခင္း" ဆိုတဲ့ အေျခခံ " အျပစ္ရွိ " ခ်င္းကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ အျပစ္ရွိခ်င္းအတူတူ တျခားတစ္ေယာက္ရဲ ႔ အျပစ္ကုိ ဘာျဖစ္လို႔ ကဲ့ရဲ ႔ရႈတ္ခ်ေနဦးမွာလဲ။
တကယ္လို႔ လက္မထပ္ခင္ မွားယြင္းျခင္းဆိုတဲ့ အျပစ္ ကိုယ့္မွာ မရွိဘူးပဲထားဦး…၊ တျခားအျပစ္တစ္ခုခုေတာ့ ရွိေနမွာပါပဲ။ သူတစ္ပါးနဲ႔ ထပ္တူအျပစ္သာ မရွိရင္ေနမယ္… အျပစ္ကေတာ့ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ကိုယ့္မွာ ရွိေနတာပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ စင္းလံုးေခ်ာ အျပစ္ကင္းစင္သူလို႔ အာမခံႏုိင္တဲ့သူ ဘယ္သူမ်ားရွိလို႔လဲ။ ထပ္တူအျပစ္မ်ိဳး ကိုယ့္မွာ မရွိတာနဲ႔ဘဲ သူတစ္ပါးရဲ ႔ အျပစ္ကုိ လက္ညွိဳးထိုးေမးေငါ့ျပီး " ငါသာဆို ဒီလိုမလုပ္ဘူး၊ ငါသူ သူ႔ေနရာဆို ဒီလိုလုပ္မယ္ " နဲ႔ ကဲ့ရဲ ႔ ရႈတ္ခ် ပုတ္ခတ္ေ၀ဖန္ေနတာဟာ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ လံုး၀အျပစ္ကင္းစင္သူလို႔ အထင္ေရာက္ ဘ၀င္ေမာက္ ေနတာပါပဲ။
ကိုယ့္အမွား၊ ကိုယ့္အျပစ္ကုိ သူတစ္ပါးက နားလည္ေပးရင္၊ ခြင့္လႊတ္ရင္ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ စိတ္ခ်မ္းသာသလဲ။ သူ႔အမွား၊ သူ႔အျပစ္ကို ကိုယ္က နားလည္ေပးမယ္၊ ခြင့္လႊတ္ေပးမယ္ဆိုရင္လည္း သူဘယ္ေလာက္ စိတ္ခ်မ္းသာသြားမလဲ။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားသာ လက္ကိုင္ထားမယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူ႔ အေပၚမွာမွ နားလည္မေပးႏုိင္စရာ၊ ခြင့္မလႊတ္ႏုိင္စရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ နားလည္မႈနဲ႔ ခြင့္လႊတ္မႈဆုိတာ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား အားေကာင္းသူေတြရဲ ႔ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးဖြယ္ရာ အဖုိးတန္ရတနာေတြပါပဲ။ နားလည္ ေပးတတ္၊ ခြင့္လႊတ္တတ္ရင္ ကိုယ္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာ၊ သူတစ္ပါးလည္း စိတ္ခ်မ္းသာပါတယ္။
သူတစ္ပါးကုိ မွားတယ္၊ အျပစ္ရွိတယ္လုိ႔ ကိုယ္က ေယဘုယ်စံကို အေသကိုင္ျပီး သတ္မွတ္လိုက္ေပမယ့္ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ၊ သူ႔အေနအထားနဲ႔သူ၊ သူ႔ဘ၀နဲ႔သူ၊ သူ႔ခံစားခ်က္နဲ႔သူ ျဖစ္ေနရတာ၊ ျဖစ္သြားရတာဆိုေတာ့ သူ႔ဘက္ကၾကည့္ရင္ မွားခ်င္မွလည္း မွားမွာပါ။ အျပစ္ရွိခ်င္မွလည္း ရွိမွာပါ။ သူ႔ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ၊ သူ႔အတြင္းေရးကုိ သူသာအသိဆံုးမို႔ ကိုယ္က ေဘးကေန အေပၚယံ ၾကည့္ျပီး ေ၀ဖန္ရင္ ေ၀ဖန္တဲ့ ကိုယ္ပဲ မွားေနပါလိမ့္မယ္။ ေ၀ဖန္တဲ့ ကိုယ္ပဲ အျပစ္ရွိေနပါလိမ့္မယ္။
တကယ္ေတာ့လည္း ျပန္ျပင္လို႔ မရေတာ့တဲ့ သူတစ္ပါးရဲ ႔ အမွားေတြ၊ အျပစ္ေတြကုိ ကိုယ္က ပါးစပ္အရသာခံျပီး ကဲ့ရဲ ႔ ရႈတ္ခ် ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ေနရံုနဲ႔ သူတစ္ပါးရဲ ႔ အမွားေတြက အမွန္ျပန္ျဖစ္မလာႏုိင္ ေတာ့သလို သူတစ္ပါးရဲ ႔ အျပစ္ေတြကလည္း အျပစ္မဲ့ျဖစ္မသြားႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အျပစ္ေျပာတဲ့ကိုယ္သာ အလကားေနရင္း အကုသိုလ္ကံေတြ စုေဆာင္းသိမ္းဆည္းျပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္။
တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမွားေၾကာင့္ အမွန္ျဖစ္သြားတာလည္း ရွိပါတယ္။ အျပစ္ေၾကာင့္အျပစ္ကင္း သြားတာလည္း ရွိပါတယ္။ ၀ိမလာေထရီမရဲ ႔ အျဖစ္အပ်က္ကို ၾကည့္ရင္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ကို ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ျခင္းဆိုတဲ့ အင္မတန္ ၾကီးမားတဲ့ အမွားေၾကာင့္ပဲ သစၥာေလးပါးဆိုတဲ့ အမွန္တရားကို ထုိးထြင္း သိခြင့္ရသြားခဲ့တာပါ။ ရဟႏၲာကို ကာမျဖင့္ ျမွဴဆြယ္ျခင္းဆိုတဲ့ အင္မတန္ၾကီးမားတဲ့ အျပစ္ေၾကာင့္ပဲ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲဆုိတဲ့ အျပစ္ဒဏ္ေတြကေန လံုး၀ လြတ္ေျမာက္ခြင့္ ရသြားခဲ့တာပါ။ တစ္ဆင့္ခံ အေၾကာင္းတရားအေနနဲ႔ အမွားက အမွန္ကုိ အျပစ္က အျပစ္မဲ့ကို ေက်းဇူးျပဳသြားတာပါပဲ။
ကိုယ့္ရဲ ႔ လက္ေတြ႔ ဘ၀ထဲမွာ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ သူတစ္ပါးရဲ ႔ ေလာေလာဆယ္အမွား၊ ေလာေလာဆယ္အျပစ္ေတြက ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ အဲဒီသူတစ္ပါးအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ျဖစ္ထြန္းလာလိမ့္မယ္၊ အဲဒီသူတစ္ပါးအတြက္သာမက ပတ္၀န္းက်င္အတြက္ပါ၊ အားလံုးအတြက္ပါ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ျဖစ္ထြန္းလာလိမ့္မယ္လို႔ ကိုယ္ကၾကိဳျပီး သိႏုိင္လို႔လား။ ၾကိဳျပီးမသိႏုိင္ဘဲနဲ႔ ေလာေလာဆယ္ အေျခအေနေလးကိုပဲ ကြက္ၾကည့္ျပီး အျပစ္ေျပာမယ္ဆုိရင္ ကိုယ္ပဲ မွားသြာမွာေပါ့။ ကုိယ္ပဲ အျပစ္ျဖစ္သြားမွာေပါ့။
သူတစ္ပါးရဲ ႔ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွားေတြ၊ အျပစ္ေတြကေန ကိုယ္က ဘာမွ မယူပါနဲ႔။ တကယ္လို႔ တစ္ခုခုယူခ်င္တယ္ဆုိရင္လည္း ကုသိုလ္ပဲယူပါ။ အကုသိုလ္မယူပါနဲ႔။ စိတ္ထားေကာင္းနဲ႔ စိတ္ေကာင္းထားႏုိင္ရင္ ကုသိုလ္ရပါတယ္။ စိတ္ထားမေကာင္းနဲ႔ စိတ္ေကာင္း မထားႏုိင္ရင္ အကုသိုလ္ပါတယ္။
အမွားက်ဴးလြန္မိသူကို မေက်မနပ္ ေဒါသျဖစ္ေနရင္ မေက်မနပ္ ေဒါသျဖစ္ေနသူလည္း အမွားက်ဴးလြန္ေနတာပါပဲ။ အျပစ္လုပ္မိသူကုိ အျပစ္ေျပာ ေဒါသထြက္ေနရင္ အျပစ္ေျပာ ေဒါသထြက္ေနသူလည္း အျပစ္လုပ္ေနတာပါပဲ။ မေက်မနပ္ ေဒါသျဖစ္ေနတာကိုက အမွားပါ။ အျပစ္ေျပာ ေဒါသထြက္ေနတာကိုက အျပစ္ပါ။
အမွားတစ္ခုုခုျပဳမိတဲ့အခါ အဲဒီအမွားကုိ ျပန္ေတြးျပီး ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီအမွားရဲ ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ိဳးကုိ ျပန္ေတြးျပီး ၀မ္းနည္းတတ္၊ စိတ္ဆင္းရဲတတ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ " လုပ္မိခဲ့ေလျခင္း" လို႔ ေနာင္တရေနတတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ၀မ္းနည္း စိတ္ဆင္းရဲေနစရာ ၊ ေနာင္တရေနစရာ မလိုပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ အမွားေတြက ကုိယ့္ရဲ ႔ ဘ၀လမ္းေၾကာင္း အလွည့္အေျပာင္းကို အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ နည္းလမ္းတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ပံုေဖာ္တတ္လို႔ပါပဲ။
၀ိမလာေထရီမရဲ ႔ ဘ၀လမ္းေၾကာင္းဟာ ရဟႏၲာကို ျဖားေယာင္းျခင္းဆိုတဲ့ အမွားေၾကာင့္ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားခဲ့ရတာပါ။ ျဖားေယာင္းျခင္းဆိုတဲ့ အမွားျပဳမိလို႔သာ သူေတာ္ေကာင္းတရား နာၾကားခြင့္ရျပီး ေအးခ်မ္းတဲ့ရဟန္းဘ၀ကိုေရာ၊ လြတ္လပ္တဲ့ ရဟႏၲာဘ၀ကိုပါ ပိုင္ဆုိင္သြားခဲ့ပါတယ္။
အမွားျပဳမိသူ၊ အမွားေၾကာင့္ အဆိုးၾကံဳေနရသူေတြအတြက္ ၀ိမလာေထရီမရဲ ႔ အျဖစ္အပ်က္က အားေဆးတစ္ခြက္ပါပဲ။ အမွားကုိ အေကာင္းဆံုး အသံုးခ်တတ္ဖို႔ လမ္းညႊန္ျပေနပါတယ္။
အမွားဆုိတာ ဘ၀ရဲ ႔ ပဲ့ကိုင္တစ္မ်ိဳးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမွားေတြက ကိုယ့္ရဲ ႔ဘ၀အခ်ိဳးအေကြ႔ကို အေကာင္းဆံုးဘက္ လံုး၀ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ ပဲ့ကိုင္ေပးတတ္ပါတယ္။ အမွားရဲ ႔ ပဲ့ကိုင္မႈေၾကာင့္ပဲ ကိုယ့္ရဲ ႔ နဂိုက တိမ္းေစာင္းေနတဲ့ ဘ၀လမ္းေၾကာင္းက အေကာင္းဆံုးဘက္ တည့္မတ္သြားတတ္ပါတယ္။
အမွားဆုိတာ ဘ၀ရဲ ႔ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာတစ္မ်ိဳးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမွားေတြက ကုိယ့္ရဲ ႔ ဟန္ခ်က္မညီ ျဖစ္ေနတဲ့ ဘ၀ေနထိုင္မႈပံုစံကုိ ဟန္ခ်က္ညီသြားေအာင္ ထိန္းညွိေပးတတ္ပါတယ္။ အမွားတစ္ခု ျပဳလိုက္မိျပီးမွ ကိုယ့္ရဲ ႔ ဘ၀ေနထုိင္မႈပံုစံကုိ ကိုယ္တကယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အတိုင္း၊ အမွန္တကယ္ ျဖစ္သင့္တဲ့ အတုိင္း ဟန္ခ်က္ညီညီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျဖစ္သြားတယ္ဆိုရင္ အဲဒီအမွားက ကိုယ့္ဘ၀ရဲ ႔ ေက်းဇူးရွင္ပါပဲ။
အမွားဆိုတာ ဘ၀ရဲ ႔ မန္ေနဂ်ာတစ္မ်ိဳးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမွားေတြက ကိုယ့္ရဲ ႔ ဟန္ခ်က္ မညီျဖစ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြ ကေသာင္းကနင္းျဖစ္ေနတဲ့အလုပ္ေတြ ၊ ဖရိုဖရဲျပန္႔က်ဲေနတဲ့ အလုပ္ေတြ၊ မႏုိင္၀န္ထမ္းျဖစ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ စနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္ စီမံခန္႔ခြဲေပးတတ္ပါတယ္။ အမွားေတြ ျပဳမိျပီးမွပဲ ကိုယ့္အရည္အခ်င္းနဲ႔ အထိုက္တန္ဆံုးအလုပ္က ဘာလဲ၊ ကုိယ့္ဘ၀အေနအထားနဲ႔ အသင့္ေတာ္ဆံုးအလုပ္ကဘာလဲဆိုတာကို တိတိက်က်သိသြားျပီး ဘ၀နဲ႔အလုပ္၊ အလုပ္နဲ႔ဘ၀ ထပ္တူက်သြားတယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္အလုပ္ကုိ ကိုယ့္ဘ၀နဲ႔ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲေပးတဲ့ အမွားေတြကုိ အထူးေက်းဇူးတင္ရပါလိမ့္မယ္။
အမွားဆိုတာ ဘ၀ရဲ ႔ တရားသူၾကီးတစ္မ်ိဳးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမွားေတြက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခ်ႏုိင္ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ေပးတတ္ပါတယ္။ ကိုယ္မလုပ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ရမယ္ဆိုတာ သိသိၾကီးနဲ႔ ယတိျပတ္ မဆံုးျဖတ္ႏုိင္ဘဲ ေတြေ၀ေနတဲ့အခ်ိန္၊ " လံုး၀မလုပ္ေတာ့ ရင္ေကာင္းမလား၊ အကန္႔အသတ္ေလးနဲ႔ လုပ္ရင္ ေကာင္းမလား " လို႔ ေတြေ၀ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အမွားတစ္ခု ျပဳမိသြားရာက အဲဒီအမွားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္က ကိုယ္မလုပ္သင့္ေတာ့တဲ့ အလုပ္၊ ကိုယ္မလုပ္ခ်င္ေတာ့တဲ့အလုပ္ကုိ လံုး၀မလုပ္ေတာ့ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္၊ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ကိုလည္း နည္းတူပါပဲ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမွား၊ သို႔မဟုတ္ အမွားေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဆိုးက်ိဳးက လုပ္ဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ေပးလုိက္ပါတယ္။
အမွားဆိုတာ ဘ၀ရဲ ႔ တရားေဟာဆရာတစ္မ်ိဳးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမွားေတြက ကုိယ့္ကို မလုပ္သင့္တာမလုုပ္ဖုိ႔၊ လုပ္သင့္တာလုပ္ဖုိ႔ အျမဲသတိေပးေနပါတယ္။ မလုပ္သင့္တာတစ္ခုလုပ္မယ္ၾကံ တုိင္း တစ္ခ်ိန္က ဒီလိုလုပ္ခဲ့မိတဲ့ အမွားေၾကာင့္ ဘယ္လုိဆုိးက်ိဳး ၾကံဳခဲ့ရတယ္ဆုိတာ သတိရျပီး အဲဒီမလုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ကို မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ လုပ္သင့္တာတစ္ခု မလုပ္ေတာ့မယ္ၾကံတုိင္း တစ္ခ်ိန္က ဒီလိုမလုပ္ခဲ့မိတဲ့ အမွားေၾကာင့္ ဘယ္လုိေကာင္းက်ိဳးလြဲခဲ့ရတယ္ဆိုတာ သတိရျပီး အဲဒီလုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ ကို လုပ္ျဖစ္သြားပါတယ္။
အမွားဆိုတာ ဘ၀ရဲ ႔ အားေဆးတစ္မ်ိဳးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမွားေတြက မျပတ္သားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ ခ်ည့္နဲ႔မႈေရာဂါ၊ မခိုင္မာတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့မႈေရာဂါကုိ ကင္းေပ်ာက္ေစပါတယ္။ အမွားကရတဲ့ သင္ခန္းစာေတြေၾကာင့္ မလုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ေတြကုိ ရဲရဲၾကီး ေရွာင္ႏုိင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္အင္အား၊ လုပ္သင့္တဲ့ အလုပ္ေတြကို ရဲရဲၾကီး လုပ္ႏုိင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္အင္အား ရရွိသြားတဲ့အတြက္ အလုပ္ေအာင္ျမင္မႈ၊ ဘ၀ၾကံ႕ ခုိင္မႈ ပန္းတုိင္ကုိ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ၾကီး လွမ္းကိုင္ဆုပ္ယူခြင့္ ရသြားပါတယ္။
အမွားဆိုတာ ဘ၀ရဲ ႔ လမ္းျပၾကယ္တစ္မ်ိဳးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမွားေတြက ကုိယ္ေလွ်ာက္ရမယ့္ လမ္းကုိ ထင္ထင္ရွားရွား မီးေမာင္းထုိးျပတတ္ပါတယ္။ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ကိုယ္ မဆံုးျဖတ္ႏုိင္ျဖစ္ေနလို႔ ကံတရားက အမွားကို ကုိယ္စားလွယ္ေစလႊတ္ျပီး ေရြးခ်ယ္ေပးလုိက္တဲ့လမ္းဟာ တကယ္ေတာ့ ကံခင္းေပးတဲ့လမ္းပါပဲ။ ကံတရားရဲ ႔ ကုိယ္စား အမွားက ခင္းေပးတဲ့လမ္းဟာ တကယ္လည္း ကိုယ့္ဘ၀အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးဆိုတာကို ဉာဏ္နဲ႔ သိခဲ့ရင္ အဲဒီအမွားခင္းေပးတဲ့ လမ္းမွန္ေပၚမွာပဲ ယံုယံုၾကည္ၾကည္၊ တည့္တည့္မတ္မတ္ ေလွ်ာက္လွမ္းသင့္ပါတယ္။
အမွားရယ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ရယ္၊ အလုပ္ရယ္က တြဲေနတာပါ။ အမွားရဲ ႔ေနာက္မွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ကပ္ေနပါတယ္။ အမွားေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္က ဆံုးျဖတ္ရခက္ေနတဲ့ကိစၥေတြကို ယတိျပတ္ ဆံုးျဖတ္ေပးပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ မဆံုးျဖတ္ႏုိင္ျဖစ္ေနခ်ိန္က ခံစားခဲ့ရတဲ့ စိတ္တင္းက်ပ္ပူေလာင္မႈေတြ ပေပ်ာက္ျပီး စိတ္လြတ္လပ္ေအးခ်မ္းသြားပါတယ္။
အမွားေၾကာင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျပတ္သားသြားျပီး လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့အလုပ္ေတြနဲ႔ လမ္းမွန္ေပၚ ေရာက္သြားျပီဆုိရင္ေတာ့ အလားတူအမွားမ်ိဳး ထပ္မမွားေအာင္ ၾကိဳးစားရင္း လမ္းဆံုးအထိ ေလွ်ာက္သြားဖို႔လိုပါတယ္။ " မွားရၾကိဳးနပ္ေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္ " လို႔ ႏွလံုးသြင္းထားမယ္ဆိုရင္ အမွားကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး ခ်မွတ္ထားခဲ့တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အေပၚ အခိုင္အမာ ရပ္တည္ႏုိင္သြားမွာပါ။ အမွားနဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့ရတဲ့ အမွန္ကုိ ဘယ္ေတာ့မွ အမွားျပန္မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သြားႏုိင္မွ မွားရက်ိဳးနပ္မွာပါ။
အမွားရဲ ႔ အေၾကာင္းအရင္းကို ေတြ႔ေအာင္ရွာျပီး အဲဒီအေၾကာင္းေတြကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ ႔ ဘ၀ဟာ သိသိသာသာၾကီး အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ အလုပ္အေပၚ မူတည္ျပီး အဲဒီအေျပာင္းအလဲဟာ ကုိယ့္ဘ၀ တုိးတက္ေအာင္ျမင္ဖုိ႔၊ သို႔မဟုတ္ ကိုယ့္ဘ၀ လြတ္လပ္ေအးခ်မ္းဖုိ႔ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
" ငါ့ဘ၀ တုိးတက္ေအာင္ျမင္ဖို႔၊ သုိ႔မဟုတ္ ငါ့ဘ၀ လြတ္လပ္ေအးခ်မ္းဖုိ႔အတြက္ အမွားေတြဆိုတာ ရွိကိုရွိေနမွာပဲ။ အမွားေတြဆိုတာ ၾကံဳကုိ ၾကံဳေနမွာပဲ " လို႔ အမွားေတြကို လက္ခံစိတ္ ေမြးထားမယ္ဆုိရင္ အမွားေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရမွာ ေၾကာက္ဖို႔ မလုိေတာ့ပါဘူး။ တမင္မွားေအာင္ေတာ့လည္း လုပ္စရာမလိုဘူးေပါ့။ မမွားေအာင္ ဂရုစုိက္ေနတဲ့ၾကားက မွားသြားရင္ေတာ့ အဲဒီအမွားကို ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံျပီး မွားရက်ိဳးနပ္ေအာင္ ၾကိဳးစားသြားရပါမယ္၊ မွားတာတန္ေအာင္ အားထုတ္သြားရပါမယ္။
တကယ္ေတာ့လည္း အမွားတုိင္းရဲ ႔ ေနာက္မွာ ကိုယ္ၾကိဳမသိႏုိင္တဲ့ (တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း ၾကိဳသိႏုိင္တဲ့) အခြင့္အလမ္းေကာင္းေတြ ရွိေနပါတယ္။ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ ေတြ႔ေအာင္ရွာျပီး အဲဒီအခြင့္အလမ္းကုိ အေကာင္းဆံုး အသံုးခ်တတ္မယ္ဆုိရင္ အမွားခင္ကထက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ပိုျဖစ္ထြန္းလာတဲ့အတြက္ " မွားမိတာ မွန္လိုက္ေလျခင္း " လို႔ မွားမိတာကို ေက်နပ္လို႔မဆံုး ျဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ မွားမိလို႔ ပိုေကာင္းသြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ကိုယ့္ရဲ ႔ လက္ေတြ႔ ဘ၀မွာ အမ်ားၾကီး ၾကံဳဖူးၾကမွာပါ။
အမွားကို အကုသိုလ္လို႔ သတ္မွတ္ခဲ့ရင္ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးရရိုးမရွိဘူးလို႔ ေတြးမိေကာင္း ေတြးမိၾကပါလိမ့္မယ္။ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ တုိက္ရုိက္ ေကာင္းက်ိဳးမျဖစ္ေပမယ့္ တစ္ဆင့္ခံ အေၾကာင္းတရားအေနနဲ႔ကေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္၊ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္….မယ္ဆုိရင္ အကုသိုလ္ဟာ ေကာင္းက်ိဳးရဲ ႔ တစ္ဆင့္ခံ အေၾကာင္းတရားပဲေပါ့။ ၾကားထဲမွာ " ကုသိုလ္ " ဆိုတဲ့ " တစ္ဆင့္ " ခံေနလို႔ တစ္ဆင့္ခံလုိ႔ ေျပာတာပါ။ ပ႒ာန္းတရားေတာ္မွာ အကုသိုလ္ကလည္း ကုသိုလ္ကုိ တစ္ခါတစ္ရံ ေက်းဇူးျပဳႏုိင္တယ္လို႔ ေဟာၾကားထားပါတယ္။
အမွားေၾကာင့္ တုိက္ရိုက္ေကာင္းက်ိဳးမျဖစ္ေပမယ့္ အမွားေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ အေျခအေနေတြေၾကာင့္ေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ အမွားအေျခအေန မ်ိဳးမွာ အတိတ္ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳး၀င္ေပးတဲ့အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္သြားသလို တခ်ိဳ ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အတြက္ကေတာ့ အမွားအေျခအေနကုိ ပုစၥဳပၸန္ဉာဏ္၊ ၀ီရိယနဲ႔ပဲ အမွားေတြကုိ တန္ေအာင္ အသံုးခ်သြားရမွာပါပဲ။ " အမွားကို တန္ေအာင္ အသံုးခ်ျခင္း " ဆိုတဲ့ " ပစၥဳပၸန္ကံ " ေကာင္းေနရင္ အတိတ္ကံေကာင္းေတြကလည္း ပူးေပါင္းျပီး ေကာင္းက်ိဳးေပးၾကမွာ မလြဲပါဘူး။
" အမွား " ဆုိတုိင္းလည္း အကုသိုလ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုသိုလ္ျဖစ္ေနတဲ့ အမွားေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ကုသိုလ္အလုပ္ေပမယ့္ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါနဲ႔ မကိုက္ညီရင္၊ ကိုယ့္ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ မဆီေလ်ာ္ရင္၊ ကိုယ့္ဘ၀အေနအထားနဲ႔ အံမ၀င္ရင္ ကုသိုလ္အလုပ္လုပ္မိတာကိုက အမွားလုပ္မိတာပါပဲ။
ကုသိုလ္အလုပ္ေတြ အမ်ားၾကီးရွိတဲ့အထဲက အခုေလာေလာဆယ္ အေျခအေနအရ မလုပ္သင့္ ေသးတဲ့၊ ေခတၱရပ္နားထားသင့္တဲ့ ကုသိုလ္အလုပ္ကို လုပ္လုိက္တာဟာ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တဲ့အတြက္ အမွားလုပ္လိုက္တာပါပဲ။ " လုပ္မိေလျခင္း " လို႔ ေနာင္တရတယ္ဆုိရင္ကိုပဲ အကုသိုလ္ျဖစ္ေနလို႔ မွားေနပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအမွားထဲကပဲ သင္ခန္းစာယူတတ္တယ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်တတ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေနာက္ဆက္တြဲေကာင္းက်ိဳးေတြ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာထက္ အမ်ားၾကီး မ်ားလာႏုိင္ ပါတယ္။
အကုသိုလ္အလုပ္နဲ႔ပဲ မွားမွား၊ ကုသိုလ္အလုပ္နဲ႔ပဲ မွားမွား၊ မွားမိတဲ့ အမွားထဲကေနေတာ့ အက်ိဳးအျမတ္တစ္ခုခု မရရေအာင္ ယူရပါမယ္။ အမွားကို တန္ေအာင္ အသံုးခ်ရပါမယ္။ မွားမိသမွ် အမွားတုိင္း " အမွားေကာင္း"ေတြခ်ည္း ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။
အမွားထဲက အက်ိဳးအျမတ္ရေအာင္ ယူတဲ့ေနရာမွာ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ မိတ္ေဆြေကာင္းရဲ ႔ အကူအညီ လုိအပ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အမွားကို နားလည္ေပးႏုိင္တဲ့၊ ကုိယ့္အျပစ္ကုိ ခြင့္လႊတ္တတ္တဲ့၊ ကိုယ့္အမွားထဲကေန ေကာင္းက်ိဳးေပၚထြက္လာေအာင္ နည္းလမ္းညႊန္ျပေပးႏုိင္တဲ့ ရင္ဘတ္မိတ္ေဆြ၊ ႏွလံုးလွမိတ္ေဆြ၊ ပညာရွိမိတ္ေဆြဟာ အမွားကို တန္ေအာင္ အသံုးခ်ေပးမယ့္ မိတ္ေဆြေကာင္းပါပဲ။ ၀ိမလာေထရီမဟာ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ဆိုတဲ့ မိတ္ေဆြေကာင္းရဲ ႔ ေမတၱာလည္းပါ၊ ပညာလည္းျပည့္တဲ့ အကူအညီေၾကာင့္ အမွားထဲကေန အေကာင္းဆံုး အက်ိဳးအျမတ္ ရရွိသြားခဲ့တာပါ။
အမွားထဲကေန အျမတ္ထုတ္ေပးမယ့္ မိတ္ေဆြေကာင္းရဖို႔ ဆုိတာကလည္း ကိုယ္က အရင္ဆံုး မိတ္ေဆြေကာင္းျဖစ္ခဲ့ဖူးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ သူတစ္ပါးအမွားကို နားလည္ေပးခဲ့ဖူးမွ ကုိယ့္အမွားကို နားလည္ေပးမယ့္သူနဲ႔ ေတြ႔မွာပါ။ သူတစ္ပါးအျပစ္ကို ခြင့္လႊတ္ခဲ့ဖူးမွ ကိုယ့္အျပစ္ကုိ ခြင့္လႊတ္မယ့္သူနဲ႔ ဆံုမွာပါ။
အမွားဆုိတာ အလကားေနရင္း ထပ္တလဲလဲ ျပန္ေတြးျပီး ေနာင္တရ ၀မ္းနည္းေနရမယ့္အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ လိုအပ္တဲ့အခါ ကိုယ့္ရဲ ႔ ဘ၀လမ္းညႊန္အျဖစ္ စိတ္ဓာတ္အင္အားယူရမယ့္အရာပါ။
အမွားကိုျပန္ေတြးျပီး " အဲဒီတုန္းက အဲဒီလို ငါမလုပ္ခဲ့မိရင္ေကာင္းမွာ၊ အဲဒီတုန္းက အဲဒီလို ငါလုုပ္ခဲ့မိရင္ေကာင္းမွာ " လို႔ ေနာင္တရပူပန္ေနရံုနဲ႔ မွားခဲ့ျပီးတဲ့အမွားက အမွန္ျပန္ျဖစ္မလာႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ မွားခဲ့ျပီးသားကုိ ျပန္ျပင္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ေနာင္မမွားေအာင္ပဲ ၾကိဳးစားရပါေတာ့မယ္။
ကုိယ္မွားခဲ့တဲ့ အမွားေတြကုိ မလိုအပ္ဘဲ အျမဲေတြးေနစရာ မလိုပါဘူး။ အမွားနဲ႔ရင္းႏွီးျပီး ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကုိ ျပင္မိေတာ့မယ္ၾကံမွ အဲဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ျဖစ္ေစခဲ့တဲ့အမွားကုိ ျပန္ေတြးရမွာပါ။ အမွားနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ဆက္စပ္ခဲ့ပံုကို ေသေသခ်ာခ်ာ အေလးအနက္ ျပန္စဥ္းစားလုိက္ရင္ ျပင္လုဆဲဆဲ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျပန္ခုိင္မာသြားပါလိမ့္မယ္။
No comments:
Post a Comment