ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္
အေႏွးယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေျခခ်င္သြားလာသူမ်ား၏ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈေၾကာင့္
ရန္ကုန္တြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ အမႈငယ္ပ်မ္းမွ် (၇၄၈)မႈႏွင္႔ အမႈႀကီး (၇၅)မႈခန္႔
ျဖစ္ပြားေနရေၾကာင္း အမႈ႔စစ္တမ္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တိုးပြားလာသည့္အေလ်ာက္ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးနွင့္ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီသည္ အျမန္ယာဥ္မ်ားကိုသာ ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိ ေသာ္လည္း အေႏွးယာဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေရးယူမႈႏွင္႔ ပညာေပးမႈ အားနည္းေနေသးေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။
အေႏွးယာဥ္မ်ားတြင္
(အထူးသျဖင့္ ဆိုကၠားမ်ားသည္) လမ္းလယ္ေခါင္မ်ားတြင္ သြားလာစီနင္း ေနျခင္း၊
ထို႔အျပင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အဆမတန္တင္ေဆာင္ျခင္းစသည္တို႔
ေတြ႔ရွိေနရေသာ္လည္း အေရးယူမႈနည္းပါးေနေသးေၾကာင္း ယာဥ္ထိန္းရဲ
ဒုရဲအုပ္ေဇာ္မင္းထြန္းက ဆိုသည္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ဆုိကၠားေတြကို လိုင္စင္ေၾကးက (၃၀၀၀) ရွိတယ္ေလ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ ဘာမွပတ္သက္မႈမရွိပါဘူး၊ လိုင္စင္လာေလွ်ာက္ရင္ ေပးတယ္၊ ဆိုကၠား အားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က စည္းကမ္းရိွရိွနင္းၾကပါလို႔မွ ေျပာလို႔မွ မရတာ။’ ဟု ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္
ဆိုကၠားအေရအတြက္ (၁၂၀၀၀)ေက်ာ္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မေတာ္တဆ
ထိခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားျခင္း၏ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ အေႏွးယာဥ္မ်ား၏
မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူက ေျပာသည္။
အေႏွးယာဥ္(ဆိုက္ကားမ်ား)
အလြန္အကၽြံ ကုန္တင္ျခင္း၊ လူပိုတင္ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္
မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ ပြားႏုိင္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ဆိုကၠားတစ္စီးတြင္
လူႏွစ္ဦးထက္ ပိုတင္လွ်င္ ဥပေဒအရအေရးယူႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
“ကၽြန္ေတာ္္တို႔ကို
ဖမ္းပါတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ခါနင္းမွ ရရင္ အလြန္ဆံုး (၅၀၀)၊ ၿပီးေတာ့
အလွည့္က် သြားရတာဆိုေတာ့ ကိုယ့္အလွည့္မွာ အသြားရင္ ကိုယ္ပဲခံရတာေလ။ မိသားစု
စားဝတ္ေနေရးက ရိွေသးတယ္။ ဟိုဟာ မတင္၊ ဒီဟာမတင္ရဆို အလုပ္က
သိပ္မကိုက္ေတာ့ဘူး။’ ဟု အလံု၊ ဆင္မင္းေစ်းမွ ဆိုကၠားသမား ကိုေဇာ္ထူးက ေျပာသည္။
ထို႕အျပင္ အေႏွးယာဥ္မ်ားသည္ နယ္အခ်ိဳ႕တြင္ ဆိုလွ်င္ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ထားျခင္းမရွိဘဲ အသံုးျပဳေနျခင္းကိုလည္း သိရွိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္
ဆိုကၠားတစ္စီးကို လိုင္စင္လုပ္မည္ဆိုလွ်င္ က်ပ္(၃၀၀၀)၊ အမည္ေျပာင္း
(၁၅၀၀)၊ နံပါတ္ျပား (၆၀၀)၊ လူလိုင္စင္က်ပ္ (၅၀၀)ကုန္က်လွ်က္ရွိသည္။
အေႏွးယာဥ္
ေမာင္းနွင္သူ အမ်ားစုသည္ စည္းကမ္းမ်ားကို နားမလည္ဘဲ လုပ္ကိုင္ေနျခင္း
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခရီးသည္ေရာ
ေမာင္းႏွင္သူပါအႏၱရာယ္မ်ားႏိုင္သျဖင့္အေႏွးယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားစည္းကမ္းမ်ားကို
သိရွိေစေရးအတြက္ ပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ားကို အေရးယူမႈလုပ္ငန္းမ်ားထက္ ပိုမို
ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ျပည္သူမ်ားက အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။
No comments:
Post a Comment