Wednesday, 3 October 2012
ရန္ကုန္ ေညာင္ပင္ေလးေစ်းတြင္ ပက္စီႏွင့္ ကိုကာကိုလာ ကတ္မ်ား ပ်က္္စၿပဳလာ
ယခင္က အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရး ပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ရပ္ဆုိင္းခဲ့ၾကေသာ ပက္စီႏွင့္ ကုိကာကုိလာ အခ်ဳိရည္ ကုမၸဏီမ်ားသည္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရ လက္ထက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လာခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့ေစ်းကြက္အတြင္းသုိ႔ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ၀င္ေရာက္လာေၾကာင္း၊ ပက္စီႏွင့္ ကိုကာကိုလာ အခ်ိဳရည္တို႔သည္ ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာ့ ေစ်းကြက္အတြင္းသုိ႔ ျပန္လည္ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ရာ ယင္းအခ်ဳိရည္ ႏွစ္မ်ိဳး
၀င္ေရာက္လာၿပီး အခ်ိန္အနည္းငယ္ အတြင္း ျပည္တြင္းအခ်ဳိရည္ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ ၿပိဳလဲလာခဲ့သည္ဟု Shark ႏွင့္ Blue Mountain အပါအ၀င္ နာမည္ေက်ာ္ ျပည္တြင္း အခ်ဳိရည္ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားစြာ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေနေသာ လြယ္ဟိန္း ကုမၸဏီပုိင္ရွင္ ေဒါက္တာ စုိင္းဆမ္ထြန္းက ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။
“ပက္စီနဲ႔ ကုိကာကိုလာ ျပန္၀င္လာေတာ့ အခ်ိဳရည္ ေစ်းကြက္မွာ ျပည္တြင္းက ကုမၸဏီေတြ အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမွ မယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ဘူး။ ျပည္တြင္းအခ်ိဳရည္ လုပ္ငန္းေတြ ဆက္ရွင္သန္ဖို႔က ဉာဏ္အား၊ ေငြအား၊ လူအားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္” ဟု သူက ရွင္းျပသည္။
လတ္တေလာ အေျခအေနမ်ားအရ ျပည္တြင္း အခ်ဳိရည္ေစ်းကြက္တြင္ အလတ္စားႏွင့္ အေသးစား ကုမၸဏီမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏုိင္ေျခ မ်ားေနၿပီး ကုမၸဏီႀကီးမ်ား အေနျဖင့္လည္း ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ ျပင္းထန္လာေသာ အေျခအေနမ်ားကို မျဖစ္မေန ရင္ဆုိင္လာရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“လက္ရွိ အေျခအေနမွာ အခ်ဳိရည္ ကုမၸဏီႀကီးေတြပဲ ေတာင့္ခံႏိုင္မယ္။ အေသးစား၊ အလတ္စား လုပ္တဲ့သူေတြကေတာ့ ေပ်ာက္ပ်က္ သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္္ ေၾကာ္ျငာ အင္အားေတြ သံုးမယ္၊ ၀န္ထမ္းေတြ ထပ္ခန္႔မယ္။ အရည္အေသြး မီေအာင္လည္း ႀကိဳစား လုပ္ကိုင္သြားရင္ တိုးတက္လာႏိုင္မယ္” ဟု ေဒါက္တာစိုင္းဆမ္ထြန္း ကေျပာသည္။
ပက္စီႏွင့္ ကိုိုကာကိုလာ အခ်ဳိရည္မ်ား ေစ်းကြက္အတြင္း ၀င္ေရာက္လာၿပီး ေနာက္ပုိင္း ျပည္တြင္း အခ်ိဳရည္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၀န္ထမ္းအင္အား ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေနၿပီး အရည္အေသြး နိမ့္က်ျခင္းႏွင့္ ၀ယ္လိုအား က်ဆင္းကာ ေစ်းကြက္ပ်က္လုနီးပါး ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္တြင္း စားသုံးသူ တဦးက ယခင္က ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိသည့္အခ်ိန္တြင္ ျပည္တြင္း အခ်ဳိရည္မ်ားကုိသာ ေသာက္သုံး ခဲ့ရေသာ္လည္း ေရြးခ်ယ္စရာ မ်ားလာခ်ိန္တြင္ အရည္အေသြး ေကာင္းေသာ ပက္စီႏွင့္ ကုိကာကုိလာ အခ်ဳိရည္မ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ ေသာက္သုံး ျဖစ္ေၾကာင္း ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။
“ျပည္တြင္းအခ်ဳိရည္က တဘူးကို က်ပ္ ၃ ရာေလာက္ ရွိခ်ိန္မွာ ပက္စီနဲ႔ ကိုကာကုိလာက ၅ ရာနဲ႔ ၆ ရာ ၾကားမွာရွိတယ္။ ေစ်းက သိပ္မကြာေတာ့ အရည္အေသြး ေကာင္းတာကိုပဲ ေရြးေသာက္တယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
ပက္စီႏွင့္ ကုိကာကုိလာ ကုမၸဏီတုိ႔မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စက္ရုံမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိသည္ဟု သိရွိထားေၾကာင္း လည္း ျပည္တြင္း အခ်ဳိရည္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာဆုိၾကသည္။
ပက္စီ အခ်ဳိရည္ ျဖန္႔ခ်ိေပးေနေသာ ဒုိင္းမြန္းစတား ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးကမူ ပက္စီကုမၸဏီက စက္ရုံ တည္ေဆာက္ရန္ ျပင္ဆင္ေနၿပီဟု ဧရာ၀တီကုိ အတည္ျပဳေျပာသည္။
စီပြားေရး ဥပေဒလမ္းညႊန္ ဦးတင္သန္းဦးက ျပည္တြင္း အခ်ဳိရည္လုပ္ငန္းမ်ား အေနျဖင့္ ပက္စီႏွင့္ ကုိကာကုိလာကို ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေရး အတြက္ အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ရန္ကိစၥကို အေရးတႀကီး လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု သုံးသပ္သည္။
“ပက္စ္စီနဲ႔ ကိုကာကိုလာ ၀င္ေရာက္ လာတာေၾကာင့္ ျပည္တြင္း အခ်ိဳရည္ေစ်းကြက္ကို အမ်ားႀကီး ထိခိုက္မွာပဲ။ အလုပ္သမား ေလွ်ာ့ခ်တာေတြေၾကာင့္ အလုပ္သမား ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ ျပည္တြင္း အခ်ိဳရည္ လုပ္ငန္းရွင္ေတြအေနနဲ႔ အရည္အေသြး ပုိင္းေတြကို စနစ္တက် လုပ္ေစခ်င္တယ္။ အရည္အေသြးပုိင္း အဆင့္ျမႇင့္ ထားမယ္ဆုိရင္ ပက္စီနဲ႔ ကိုကာကုိလာကိုမွ မဟုတ္ဘူး၊ ျပည္ပက ၀င္လာမယ့္ အခ်ဳိရည္ေတြ အားလုံးနဲ႔ပါ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္မယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အခ်ဳိရည္ႏွင့္ စားေသာက္ကုန္မ်ား အဓိက လက္လီလက္ကား ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ေနေသာ ေညာင္ပင္ေလးေစ်း ပလာဇာ တြင္လည္း ျပည္တြင္း အခ်ဳိရည္မ်ားထက္ ပက္စီႏွင့္ ကုိကာကိုလာ အခ်ဳိရည္မ်ားသာ အေရာင္းအသြက္ဆုံး ျဖစ္ေန ေၾကာင္း စားေသာက္ကုန္ အေရာင္းဆုိင္ႀကီးမ်ားမွ သိရသည္။
“စားသံုးသူေတြက ပက္စီနဲ႔ ကုိကာကိုလာ ကိုပဲ ၀ယ္ေသာက္ၾကတာ မ်ားတယ္။ ျပည္တြင္း အခ်ဳိရည္ေတြက ၀ယ္လိုအား နည္းသြားေတာ့ ကံစမ္းမဲ ေဖာက္ေပးတဲ့ စနစ္ေတြ သုံးၿပီး ေရာင္းအားျမႇင့္တာေတြ လုပ္ေနရတယ္။ ကံစမ္းမဲ မပါတဲ့ အခ်ဳိရည္ေတြ ဆိုရင္ လံုး၀ အေရာင္းအ၀ယ္ မရွိတဲ့အဆင့္ ျဖစ္လာတယ္” ဟု ေညာင္ပင္ေလးေစ်း ပလာဇာမွ အခ်ဳိရည္ႏွင့္ စားေသာက္ကုန္ လက္လီလက္ကား အေရာင္းဆုိင္ပုိင္ရွင္တဦးက ဆုိသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment