ကမၻာေပၚတြင္ ရွိရွိသမွ်တကၠစီယာဥ္ေမာင္းအားလံုးလိုလုိမွာ အမ်ဳိးသားမ်ားသာျဖစ္သည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ ေဒလီ၌မူ အမ်ဳိးသမီး
တကၠစီယာဥ္ေမာင္းမ်ားျဖင့္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနသည့္ အငွားယာဥ္ကုမၸဏီတစ္ခု ထူးထူးျခားျခားရွိေနသည္။
အဆိုပါအငွားယာဥ္ကုမၸဏီက အမ်ဳိးသမီးခရီးသည္မ်ားကို သီးသန္႔ ၀န္ေဆာင္ေပးရန္အတြက္ အမ်ဳိးသမီးတကၠစီယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို ခန္႔အပ္ထားသည္။
လက္ရွိအေျခအေနတြင္ အိႏၵိယ၌ အမ်ဳိးသမီးမ်ားလံုၿခံဳေရးမွာ ထိပ္တန္းဦးစားေပး ကိစၥတစ္ခုျဖစ္လာသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ သီးသန္႔ျဖစ္ေသာ အဆိုပါတကၠစီ၀န္ေဆာင္မႈမွာ လြန္စြာေရပန္းစား
လာေတာ့သည္။
““လမ္းေပၚမွာ တကၠစီေမာင္းေနရတဲ့အခ်ိန္ဆို ကၽြန္မကိုယ္ ကၽြန္မအရမ္းကိုဂုဏ္ယူမိတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ဒါက အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ သီးသန္႔ ၀န္ေဆာင္ေပးရတာေလ။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ကလည္း မိန္းမတစ္ေယာက္ပဲေလ။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕အလုပ္က ေဒလီမွာရွိတဲ့အမ်ဳိးသမီးေတြကို ကူညီပံ့ပိုးေပးရတာမဟုတ္လား။ ကၽြန္မတို႔ေတြက အမ်ဳိးသမီးေတြကို လံုၿခံဳမႈေပးႏိုင္တယ္ေလ””ဟု အသက္ ၃၁ႏွစ္အရြယ္ရွိ အမ်ဳိးသမီးတကၠစီယာဥ္ေမာင္းျဖစ္သူ ရွန္တီရွာမာကဆိုသည္။
ရွာမာသည္ ““အမ်ဳိးသမီးမ်ား ေမာင္းႏွင္ပို႔ေဆာင္ေပးသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အငွား ယာဥ္မ်ား””ဟူေသာ တကၠစီ
၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သည့္ အမ်ဳိးသမီး ယာဥ္ေမာင္းရွစ္ဦးအနက္တစ္ဦးအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္လအတြင္း ၿမဳိ႕ေတာ္ေဒလီ၌ ဘတ္စ္ကားေပၚ
တြင္ေက်ာင္းသူတစ္ဦး ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ အဓမၼျပဳက်င့္ခံရ၍
ေသဆံုး ခဲ့ရသည့္ျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္း အမ်ဳိးသမီးသီးသန္႔တကၠစီ စီးနင္းသူမ်ားလာသည္။ ရွာမာႏွင့္သူမ၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားမွာ သိသိသာသာ အလုပ္မ်ားလာေတာ့သည္။
““အဲဒီျပႆနာျဖစ္ၿပီးကတည္းက ကၽြန္မတို႔အလုပ္က အရမ္းကိုထိုးတက္သြားတာ။ အရင္က တျခားတကၠစီေတြစီးေနတဲ့ ခရီးသည္ေတြလည္း အခုကၽြန္မတို႔ဘက္ကိုေျပာင္းလာၾကၿပီေလ””ဟု ရွာမာကဆိုသည္။ ေဒလီၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုက သူမတို႔အေနႏွင့္ အၿမဲလိုလုိပင္ေႏွာင့္ ယွက္ထိပါးမႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း၊ အထူးအားျဖင့္အမ်ား ျပည္သူခရီးသြားပို႔ ေဆာင္ေရးယာဥ္မ်ားေပၚတြင္ ပိုမိုဆိုး၀ါးလာေနေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကသည္။
အမ်ဳိးသမီးတကၠစီမ်ား၏ ဘ၀သည္လည္း ရွင္းလင္းလြယ္ကူသည့္ ဘ၀မ်ဳိးေတာ့မဟုတ္ေပ။ အဆိုပါ အမ်ဳိးသမီးယာဥ္ေမာင္းမ်ားထဲမွ အခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ကုမၸဏီသို႔မ၀င္ခင္က ကားတစ္ခါမွ် မစီးခဲ့ဖူး သူမ်ားျဖစ္သည္။
ယင္းအမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာ ကားေမာင္းတတ္ရန္ႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း
လမ္းစည္းကမ္း နားလည္ရန္အတြက္ လအတန္ၾကာေလ့က်င့္သင္ၾကား
ၾကရ႐ံုမွ်မက ေရွးဦးသူနာျပဳစုနည္းႏွင့္ ျပႆနာျဖစ္ပြားလာပါက မိမိကိုယ္ကိုယ္ခုခံကာကြယ္ နည္းမ်ားကိုပါ ေလ့က်င့္သင္ယူၾကရသည္။
သူတုိ႔ထဲမွ တစ္ေယာက္ဆိုလွ်င္ ကားကိုဓာတ္ဆီျဖည့္ေနစဥ္အမ်ဳိးသား တကၠစီဒ႐ိုင္ဘာတစ္ဦး၏ တိုက္ခိုက္မႈကိုခံခဲ့ရဖူးသည္။ အျခားအမ်ဳိးသမီး ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးမွာလည္း လမ္းမႀကီးေပၚ၌ လမ္းေျပာင္းျပန္
ေမာင္းခုိင္းေသာ လူခ်မ္းသာခရီးသည္စံုတြဲတစ္တြဲ၏ အလိုဆႏၵကို မလိုက္ေလ်ာသ ျဖင့္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ တိုက္ခိုက္မႈခံခဲ့ရေသးသည္။
အဖမဲ့ေသာ သမီးသံုးဦးကို တစ္ကိုယ္တည္း ရွာေဖြေကၽြးေမြးေနရသည့္ ရွာမာသည္ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ကတည္းက အမ်ဳိးသမီးတကၠစီဒ႐ိုင္ဘာအျဖစ္ အလုပ္၀င္ ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
ယင္းအလုပ္ကို လုပ္မိသြားကတည္းကပင္ သူမ၏ ဘ၀မွာ အေျပာင္း
လဲႀကီးေျပာင္းလဲသြားေတာ့သည္။ တကၠစီသမားအလုပ္က သူမဘ၀အတြက္ လံုေလာက္ ေသာ၀င္ေငြရရွိေစသည့္ ပထမဦးဆံုးအလုပ္ျဖစ္သည္။ တစ္လလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅၀ခန္႔ ရရွိသျဖင့္ သူမ၏မိသားစုအတြက္ ဖူလံုမႈရွိသည္။
သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးအေနႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းအလုပ္လုပ္ကိုင္
ရသည္မွာ လံုး၀မလြယ္ကူလွေပ။ တကၠစီယာဥ္ေမာင္းအားလံုးလိုလိုမွာ အမ်ဳိးသားမ်ားခ်ည္းျဖစ္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ ရွာမာတို႔ကဲ့သုိ႔ အမ်ဳိးသမီး
ဒ႐ိုင္ဘာမွာ လက္ခ်ဳိးေရ၍ ရေနသည္။
““ကၽြန္မဘယ္မွာပဲကားပါကင္ထိုးထိုး၊ ေနရာတိုင္းမွာ အမ်ဳိးသားတကၠစီ ဒ႐ိုင္ဘာ ငါးေယာက္ေျခာက္ေယာက္ေလာက္ အတူတူစုၿပီးေနေနၾက
တာကို ေတြ႕ရမွာအေသအခ်ာပဲ။ အၿမဲလိုလိုပဲ ကၽြန္မကားပါကင္ထိုးၿပီး
ခရီးသည္ေစာင့္တဲ့ေနရာတိုင္းမွာမိန္းမဆိုလို႕ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္ပဲ
ရွိေနတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မကားထဲမွာပဲထိုင္ၿပီးေနတာ။ ေနာက္ထပ္ မိန္းမဒ႐ိုင္ဘာေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာရင္ေကာင္းမွာ။ ဒါမွ ကၽြန္မသူတုိ႔နဲ႔ ၀ိုင္းဖြဲ႕ႏိုင္မွာ””ဟု ရွာမာက ဆိုသည္။
လမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္မွာလည္း ရွာမာအတြက္စိတ္သက္သာစရာ
ရွာမေတြ႕ေပ။ လမ္းေပၚ၌ရင္ဆုိင္ရေသာ အမ်ဳိးသားယာဥ္ေမာင္းမ်ားမွာ စာနာညႇာတာမႈမရွိေၾကာင္း သူမက ေျပာသည္။
““သူတို႔ေတြက (အမ်ဳိးသားယာဥ္ေမာင္းေတြက) မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ကားေမာင္းတာ ျမင္တာနဲ႔ ဘာအေၾကာင္းမွမရွိဘဲ ဟြန္းေတြ စတီး
ေတာ့တာပဲ။ ၿပီးရင္ကားကိုေက်ာ္တက္ဖို႔ႀကိဳးစားမယ္။ တစ္ေယာက္
ေယာက္နဲ႔ တိုက္မိခိုက္မိမွာကို ဘယ္လိုေရွာင္တိမ္းရမလဲဆိုၿပီး ကၽြန္မအၿမဲတမ္း ေတြးပူေနရတယ္””
မၾကာမီမွာပင္ သူမေျပာသည့္အတိုင္း မ်က္၀ါးထင္ထင္ႀကံဳေတြ႕လိုက္
ရသည္။ လမ္းဆံုတစ္ခုတြင္ ရွာမာက ဂငယ္ေကြ႕ေကြ႕ရန္ျပင္ေနခ်ိန္တြင္ သူမ၏ေနာက္တြင္ ကားအခ်ဳိ႕ရွိေနခဲ့သည္။ အဆိုပါ ကားမ်ားအနက္
အစိုးရဌာနဆိုင္ရာဂ်စ္ကားတစ္စီးေပၚမွ ဒ႐ိုင္ဘာက သည္းညည္းခံ
မေစာင့္ဘဲ ဟြန္းကို စတီးေတာ့သည္။ အျခားယာဥ္ေမာင္းမ်ားကလည္း အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကိုတင္ေဆာင္လာသည့္ အမ်ဳိးသမီး ယာဥ္ေမာင္းကို စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကည့္ေနၾကပံုရသည္။ ရွာမာသည္ အနည္းငယ္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ သြားပံုရေသာ္လည္း ဂ႐ုမစိုက္ဟန္ျဖင့္ ရယ္ေမာလိုက္သည္။
““ေရွ႕မွာဒီေလာက္ကားေတြက်ပ္ၿပီးပိတ္ေနတာ။ ကၽြန္မဘယ္လိုေကြ႕လို႕
ရမလဲေျပာပါဦး။ ဘာေျပာရမွန္းကိုမသိေတာ့ဘူး””ဟု ရွာမာက ညည္း
ဆိုသည္။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အမ်ဳိးသမီးယာဥ္ေမာင္းတကၠစီ၀န္ေဆာင္မႈ
လုပ္ငန္းကို ထူေထာင္ခဲ့သည့္ ဆက္ခါကုမၸဏီသည္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားစြာျဖင့္ ယင္းလုပ္ငန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကုမၸဏီ အေနႏွင့္ ဆင္းရဲေသာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ တန္းတူရည္တူ ၀င္ေငြရရွိႏိုင္မည့္အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ေပးလိုေၾကာင္း ဆက္ခါ၏ အရာရွိခ်ဳပ္ ေနယန္တာရာ ဂ်နာဒန္က ေျပာၾကားသည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို နည္းပညာ၊ စက္မႈအတတ္ပညာမ်ား တတ္ေျမာက္ေစျခင္းအားျဖင့္ (သို႔မဟုတ္) အနည္းဆံုးကားႏွင့္ပတ္သက္၍ တတ္ကၽြမ္းေစျခင္းျဖင့္ သေဘာထားအျမင္မ်ား ေျပာင္းလိုစိတ္ရွိလာမည္ျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသမီးမ်ား
အတြက္ အကန္႔ အသတ္အတားအဆီးမ်ားလည္း နည္းပါးလာမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း သူမကဆိုသည္။
ဆက္ခါကုမၸဏီအေနႏွင့္ ယင္းလုပ္ငန္းကို စတင္လုပ္ကိုင္စဥ္က အမ်ဳိးသမီးတကၠစီ ၀န္ေဆာင္ေပးရန္မဟုတ္ေပ။ အမွန္တကယ္မွာ အိမ္ကားမ်ား အခ်ိန္ပိုင္းျဖင့္ လိုက္လံ ေမာင္းႏွင္ေပးေသာ အမ်ဳိးသမီး
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားငွားရမ္းေပးသည့္၀န္ေဆာင္မႈကိုသာ လုပ္ကိုင္ရန္ျဖစ္သည္။ ယခုဆိုလွ်င္ ကုမၸဏီ၌ အခ်ိန္ပိုင္းအိမ္စီးကားေမာင္းေပးသည့္ အမ်ဳိးသမီး ၀န္ထမ္း ၅၀ဦးခန္႔ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသမီးယာဥ္ေမာင္း
မ်ားအေပၚ အေကာင္းမျမင္ဘဲ လိင္ခြဲျခားဘက္လိုက္မႈမွာ ႀကီးႀကီးမားမား
ရွိေနေၾကာင္း သူမကဆိုသည္။
အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုမွာ မိမိ၏သားသမီးမ်ားကို ေက်ာင္းႀကဳိပို႔ရာ၌ လည္းေကာင္း၊ အျခားေနရာမ်ားသို႔ပို႔ေဆာင္ရာ၌လည္းေကာင္း
အမ်ဳိးသား ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကိုသာ အားထားယံုၾကည္ၾကသည္။ သူတို႔၏ကေလးမ်ား ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အမ်ဳိးသမီး
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို အားကိုးအားထားျပဳႏိုင္သည္ဟု မထင္ၾကေပ။ သို႔အတြက္ အစပိုင္းတြင္ အမ်ဳိးသမီးအိမ္စီးကားဒ႐ိုင္ဘာမ်ားကို ငွားရမ္းလိုစိတ္နည္းခဲ့ၾကေၾကာင္း ဂ်နာဒန္ကေျပာျပသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အမ်ဳိးသမီးဒ႐ိုင္ဘာကို စတင္ငွားရမ္းအသံုးျပဳခဲ့ေသာ ေဖာက္သည္မ်ားမွ
အစျပဳ၍ သူတို႔၏မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးမ်ားထံေကာင္းသတင္းပ်ံ႕၍ လုပ္ငန္းတြင္က်ယ္လာျခင္းျဖစ္သည္။
““အစပိုင္းက ကၽြန္မတို႔မွာ အမ်ဳိးသမီးယာဥ္ေမာင္းခုနစ္ဦးပဲရွိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေနာက္ထပ္အလုပ္တိုးခဲ်႕ဖို႔အျမင္နည္းနည္းရွိလာတယ္””
ဟု ဂ်နာဒါကဆိုသည္။ ယင္းအခ်ိန္မွစ၍ ကုမၸဏီသည္ အမ်ဳိးသမီး
တကၠစီ၀န္ေဆာင္မႈကို စတင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ကနဦးတြင္ တကၠစီ တစ္စီးႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးဒ႐ိုင္ဘာႏွစ္ဦးျဖင့္ အစျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေဒလီၿမဳိ႕ေတာ္၌ အမ်ဳိးသမီး မ်ားတကၠစီေမာင္းၿပီး၀န္ေဆာင္မႈေပးမည့္ အလုပ္မ်ဳိးကို မည္သူကမွ်လုပ္ကိုင္ရန္ စဥ္းစားမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊
သို႔ေသာ္ ၎တို႔အေနႏွင့္ ေသြးတိုးစမ္းလုပ္ကိုင္ၾကည့္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း သူမက ေျပာျပသည္။
ယခုအခါတြင္မူ အဆိုပါလုပ္ငန္း၌ တကၠစီရွစ္စီးအထိရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္လအတြင္း ေက်ာင္းသူတစ္ဦး အဓမၼျပဳက်င့္ သတ္ျဖတ္မႈခံရသည့္ ျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္း ဆက္ခါကုမၸဏီ၏ အမ်ဳိးသမီး သီးသန္႔၀န္ေဆာင္မႈအတြက္ အကူအညီေပးရန္ကမ္းလွမ္းထားေသာ
ကမၻာတစ္လႊားမွ ျပည္သူတုိ႔၏ဖုန္းေခၚဆိုမႈမ်ားႏွင့္ အီးေမးလ္မ်ားကို ဂ်နာဒါတစ္ေယာက္လက္ခံရရွိခဲ့သည္။ ၎တို႔၏လုပ္ငန္းမွာလည္း
ေဖာက္သည္ ဦးေရ ၄၀ရာခိုင္ႏႈန္းအထိတိုးတက္လာသည္ဟု ဂ်နာဒါကဆိုသည္။
၎တုိ႔၏ေဖာက္သည္အမ်ားစုမွာ အမ်ားအားျဖင့္တစ္ဦးတည္း ခရီးသြားလာရန္ လိုအပ္ေသာ လြတ္လပ္သည့္လူခ်မ္းသာအမ်ဳိးသမီးမ်ား
ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ေဒလီၿမဳိ႕ေတာ္သို႔ အသစ္ေရာက္ရွိလာသူမ်ားျဖစ္ၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ ၿမဳိ႕ေတာ္သို႔လမ္းႀကံဳ၀င္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ယင္းလုပ္ငန္း၏ ပထမဆံုးေဖာက္သည္မ်ားထဲမွ တစ္ဦးမွာ ႏိုင္ငံတကာဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ အကူအညီေပးေရးအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕တြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူ အသက္ ၄၀အရြယ္ ပရန္နီတာဆူကန္ယာျဖစ္သည္။ သူမကႏို္င္ငံျခားမွေရာက္လာေသာ သူမ၏လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကို အဆိုပါတကၠစီမ်ားစီးနင္းရန္ခဏခဏ အႀကံျပဳတတ္သည္။
““အိႏၵိယကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ေရာက္လာတဲ့အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုက
ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းတဲ့ မုဒိမ္းမႈအေၾကာင္းကို ၾကားဖူးတဲ့ သူေတြခ်ည္းပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဒီၿမဳိ႕ေတာ္ႀကီးရဲ႕အေၾကာင္းကိုလည္း သူတုိ႔ဘာမွ မသိဘူးေလ””ဟု သူမကေျပာျပသည္။ ဆက္ခါကုမၸဏီက အဆိုပါ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို အကူအညီေပး၍ ေဒလီၿမဳိ႕ေတာ္၌ လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာ
ေလ့လာၾကည့္႐ႈႏိုင္ရန္ ပို႔ေဆာင္ေပးသည္။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေသာ အမ်ဳိးသမီး တကၠစီ လုပ္ငန္းမ်ားက ေဒလီ၌သာမက မြမ္ဘိုင္းႏွင့္ကုိးလ္ကတၱားၿမဳိ႕တို႔၌လည္း ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ အဆိုပါအမ်ဳိးသမီး တကၠစီမ်ားက အိႏၵိယ လူမႈအဖြဲ႕ အစည္းအတြင္း၌ က်ားမကြဲျပားမႈအေပၚ ခြဲျခား႐ႈျမင္သည့္ ေရွး႐ိုးစဥ္လာ အျမင္ေဟာင္းမ်ား ကို တစ္စခ်င္း ခ်ဳိးဖဲ့လာေနၿပီျဖစ္သည္။
Ref: Delhi's No.1 ladies' taxi company By Rhitu Chatterjee
ေက်ာ္မင္း
Myanmar Tandawsint
တကၠစီယာဥ္ေမာင္းမ်ားျဖင့္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနသည့္ အငွားယာဥ္ကုမၸဏီတစ္ခု ထူးထူးျခားျခားရွိေနသည္။
အဆိုပါအငွားယာဥ္ကုမၸဏီက အမ်ဳိးသမီးခရီးသည္မ်ားကို သီးသန္႔ ၀န္ေဆာင္ေပးရန္အတြက္ အမ်ဳိးသမီးတကၠစီယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို ခန္႔အပ္ထားသည္။
လက္ရွိအေျခအေနတြင္ အိႏၵိယ၌ အမ်ဳိးသမီးမ်ားလံုၿခံဳေရးမွာ ထိပ္တန္းဦးစားေပး ကိစၥတစ္ခုျဖစ္လာသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ သီးသန္႔ျဖစ္ေသာ အဆိုပါတကၠစီ၀န္ေဆာင္မႈမွာ လြန္စြာေရပန္းစား
လာေတာ့သည္။
““လမ္းေပၚမွာ တကၠစီေမာင္းေနရတဲ့အခ်ိန္ဆို ကၽြန္မကိုယ္ ကၽြန္မအရမ္းကိုဂုဏ္ယူမိတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ဒါက အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ သီးသန္႔ ၀န္ေဆာင္ေပးရတာေလ။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ကလည္း မိန္းမတစ္ေယာက္ပဲေလ။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕အလုပ္က ေဒလီမွာရွိတဲ့အမ်ဳိးသမီးေတြကို ကူညီပံ့ပိုးေပးရတာမဟုတ္လား။ ကၽြန္မတို႔ေတြက အမ်ဳိးသမီးေတြကို လံုၿခံဳမႈေပးႏိုင္တယ္ေလ””ဟု အသက္ ၃၁ႏွစ္အရြယ္ရွိ အမ်ဳိးသမီးတကၠစီယာဥ္ေမာင္းျဖစ္သူ ရွန္တီရွာမာကဆိုသည္။
ရွာမာသည္ ““အမ်ဳိးသမီးမ်ား ေမာင္းႏွင္ပို႔ေဆာင္ေပးသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အငွား ယာဥ္မ်ား””ဟူေသာ တကၠစီ
၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သည့္ အမ်ဳိးသမီး ယာဥ္ေမာင္းရွစ္ဦးအနက္တစ္ဦးအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္လအတြင္း ၿမဳိ႕ေတာ္ေဒလီ၌ ဘတ္စ္ကားေပၚ
တြင္ေက်ာင္းသူတစ္ဦး ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ အဓမၼျပဳက်င့္ခံရ၍
ေသဆံုး ခဲ့ရသည့္ျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္း အမ်ဳိးသမီးသီးသန္႔တကၠစီ စီးနင္းသူမ်ားလာသည္။ ရွာမာႏွင့္သူမ၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားမွာ သိသိသာသာ အလုပ္မ်ားလာေတာ့သည္။
““အဲဒီျပႆနာျဖစ္ၿပီးကတည္းက ကၽြန္မတို႔အလုပ္က အရမ္းကိုထိုးတက္သြားတာ။ အရင္က တျခားတကၠစီေတြစီးေနတဲ့ ခရီးသည္ေတြလည္း အခုကၽြန္မတို႔ဘက္ကိုေျပာင္းလာၾကၿပီေလ””ဟု ရွာမာကဆိုသည္။ ေဒလီၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုက သူမတို႔အေနႏွင့္ အၿမဲလိုလုိပင္ေႏွာင့္ ယွက္ထိပါးမႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း၊ အထူးအားျဖင့္အမ်ား ျပည္သူခရီးသြားပို႔ ေဆာင္ေရးယာဥ္မ်ားေပၚတြင္ ပိုမိုဆိုး၀ါးလာေနေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကသည္။
အမ်ဳိးသမီးတကၠစီမ်ား၏ ဘ၀သည္လည္း ရွင္းလင္းလြယ္ကူသည့္ ဘ၀မ်ဳိးေတာ့မဟုတ္ေပ။ အဆိုပါ အမ်ဳိးသမီးယာဥ္ေမာင္းမ်ားထဲမွ အခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ကုမၸဏီသို႔မ၀င္ခင္က ကားတစ္ခါမွ် မစီးခဲ့ဖူး သူမ်ားျဖစ္သည္။
ယင္းအမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာ ကားေမာင္းတတ္ရန္ႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း
လမ္းစည္းကမ္း နားလည္ရန္အတြက္ လအတန္ၾကာေလ့က်င့္သင္ၾကား
ၾကရ႐ံုမွ်မက ေရွးဦးသူနာျပဳစုနည္းႏွင့္ ျပႆနာျဖစ္ပြားလာပါက မိမိကိုယ္ကိုယ္ခုခံကာကြယ္ နည္းမ်ားကိုပါ ေလ့က်င့္သင္ယူၾကရသည္။
သူတုိ႔ထဲမွ တစ္ေယာက္ဆိုလွ်င္ ကားကိုဓာတ္ဆီျဖည့္ေနစဥ္အမ်ဳိးသား တကၠစီဒ႐ိုင္ဘာတစ္ဦး၏ တိုက္ခိုက္မႈကိုခံခဲ့ရဖူးသည္။ အျခားအမ်ဳိးသမီး ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးမွာလည္း လမ္းမႀကီးေပၚ၌ လမ္းေျပာင္းျပန္
ေမာင္းခုိင္းေသာ လူခ်မ္းသာခရီးသည္စံုတြဲတစ္တြဲ၏ အလိုဆႏၵကို မလိုက္ေလ်ာသ ျဖင့္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ တိုက္ခိုက္မႈခံခဲ့ရေသးသည္။
အဖမဲ့ေသာ သမီးသံုးဦးကို တစ္ကိုယ္တည္း ရွာေဖြေကၽြးေမြးေနရသည့္ ရွာမာသည္ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ကတည္းက အမ်ဳိးသမီးတကၠစီဒ႐ိုင္ဘာအျဖစ္ အလုပ္၀င္ ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
ယင္းအလုပ္ကို လုပ္မိသြားကတည္းကပင္ သူမ၏ ဘ၀မွာ အေျပာင္း
လဲႀကီးေျပာင္းလဲသြားေတာ့သည္။ တကၠစီသမားအလုပ္က သူမဘ၀အတြက္ လံုေလာက္ ေသာ၀င္ေငြရရွိေစသည့္ ပထမဦးဆံုးအလုပ္ျဖစ္သည္။ တစ္လလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅၀ခန္႔ ရရွိသျဖင့္ သူမ၏မိသားစုအတြက္ ဖူလံုမႈရွိသည္။
သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးအေနႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းအလုပ္လုပ္ကိုင္
ရသည္မွာ လံုး၀မလြယ္ကူလွေပ။ တကၠစီယာဥ္ေမာင္းအားလံုးလိုလိုမွာ အမ်ဳိးသားမ်ားခ်ည္းျဖစ္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ ရွာမာတို႔ကဲ့သုိ႔ အမ်ဳိးသမီး
ဒ႐ိုင္ဘာမွာ လက္ခ်ဳိးေရ၍ ရေနသည္။
““ကၽြန္မဘယ္မွာပဲကားပါကင္ထိုးထိုး၊ ေနရာတိုင္းမွာ အမ်ဳိးသားတကၠစီ ဒ႐ိုင္ဘာ ငါးေယာက္ေျခာက္ေယာက္ေလာက္ အတူတူစုၿပီးေနေနၾက
တာကို ေတြ႕ရမွာအေသအခ်ာပဲ။ အၿမဲလိုလိုပဲ ကၽြန္မကားပါကင္ထိုးၿပီး
ခရီးသည္ေစာင့္တဲ့ေနရာတိုင္းမွာမိန္းမဆိုလို႕ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္ပဲ
ရွိေနတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မကားထဲမွာပဲထိုင္ၿပီးေနတာ။ ေနာက္ထပ္ မိန္းမဒ႐ိုင္ဘာေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာရင္ေကာင္းမွာ။ ဒါမွ ကၽြန္မသူတုိ႔နဲ႔ ၀ိုင္းဖြဲ႕ႏိုင္မွာ””ဟု ရွာမာက ဆိုသည္။
လမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္မွာလည္း ရွာမာအတြက္စိတ္သက္သာစရာ
ရွာမေတြ႕ေပ။ လမ္းေပၚ၌ရင္ဆုိင္ရေသာ အမ်ဳိးသားယာဥ္ေမာင္းမ်ားမွာ စာနာညႇာတာမႈမရွိေၾကာင္း သူမက ေျပာသည္။
““သူတို႔ေတြက (အမ်ဳိးသားယာဥ္ေမာင္းေတြက) မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ကားေမာင္းတာ ျမင္တာနဲ႔ ဘာအေၾကာင္းမွမရွိဘဲ ဟြန္းေတြ စတီး
ေတာ့တာပဲ။ ၿပီးရင္ကားကိုေက်ာ္တက္ဖို႔ႀကိဳးစားမယ္။ တစ္ေယာက္
ေယာက္နဲ႔ တိုက္မိခိုက္မိမွာကို ဘယ္လိုေရွာင္တိမ္းရမလဲဆိုၿပီး ကၽြန္မအၿမဲတမ္း ေတြးပူေနရတယ္””
မၾကာမီမွာပင္ သူမေျပာသည့္အတိုင္း မ်က္၀ါးထင္ထင္ႀကံဳေတြ႕လိုက္
ရသည္။ လမ္းဆံုတစ္ခုတြင္ ရွာမာက ဂငယ္ေကြ႕ေကြ႕ရန္ျပင္ေနခ်ိန္တြင္ သူမ၏ေနာက္တြင္ ကားအခ်ဳိ႕ရွိေနခဲ့သည္။ အဆိုပါ ကားမ်ားအနက္
အစိုးရဌာနဆိုင္ရာဂ်စ္ကားတစ္စီးေပၚမွ ဒ႐ိုင္ဘာက သည္းညည္းခံ
မေစာင့္ဘဲ ဟြန္းကို စတီးေတာ့သည္။ အျခားယာဥ္ေမာင္းမ်ားကလည္း အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကိုတင္ေဆာင္လာသည့္ အမ်ဳိးသမီး ယာဥ္ေမာင္းကို စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကည့္ေနၾကပံုရသည္။ ရွာမာသည္ အနည္းငယ္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ သြားပံုရေသာ္လည္း ဂ႐ုမစိုက္ဟန္ျဖင့္ ရယ္ေမာလိုက္သည္။
““ေရွ႕မွာဒီေလာက္ကားေတြက်ပ္ၿပီးပိတ္ေနတာ။ ကၽြန္မဘယ္လိုေကြ႕လို႕
ရမလဲေျပာပါဦး။ ဘာေျပာရမွန္းကိုမသိေတာ့ဘူး””ဟု ရွာမာက ညည္း
ဆိုသည္။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အမ်ဳိးသမီးယာဥ္ေမာင္းတကၠစီ၀န္ေဆာင္မႈ
လုပ္ငန္းကို ထူေထာင္ခဲ့သည့္ ဆက္ခါကုမၸဏီသည္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားစြာျဖင့္ ယင္းလုပ္ငန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကုမၸဏီ အေနႏွင့္ ဆင္းရဲေသာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ တန္းတူရည္တူ ၀င္ေငြရရွိႏိုင္မည့္အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ေပးလိုေၾကာင္း ဆက္ခါ၏ အရာရွိခ်ဳပ္ ေနယန္တာရာ ဂ်နာဒန္က ေျပာၾကားသည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို နည္းပညာ၊ စက္မႈအတတ္ပညာမ်ား တတ္ေျမာက္ေစျခင္းအားျဖင့္ (သို႔မဟုတ္) အနည္းဆံုးကားႏွင့္ပတ္သက္၍ တတ္ကၽြမ္းေစျခင္းျဖင့္ သေဘာထားအျမင္မ်ား ေျပာင္းလိုစိတ္ရွိလာမည္ျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသမီးမ်ား
အတြက္ အကန္႔ အသတ္အတားအဆီးမ်ားလည္း နည္းပါးလာမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း သူမကဆိုသည္။
ဆက္ခါကုမၸဏီအေနႏွင့္ ယင္းလုပ္ငန္းကို စတင္လုပ္ကိုင္စဥ္က အမ်ဳိးသမီးတကၠစီ ၀န္ေဆာင္ေပးရန္မဟုတ္ေပ။ အမွန္တကယ္မွာ အိမ္ကားမ်ား အခ်ိန္ပိုင္းျဖင့္ လိုက္လံ ေမာင္းႏွင္ေပးေသာ အမ်ဳိးသမီး
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားငွားရမ္းေပးသည့္၀န္ေဆာင္မႈကိုသာ လုပ္ကိုင္ရန္ျဖစ္သည္။ ယခုဆိုလွ်င္ ကုမၸဏီ၌ အခ်ိန္ပိုင္းအိမ္စီးကားေမာင္းေပးသည့္ အမ်ဳိးသမီး ၀န္ထမ္း ၅၀ဦးခန္႔ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသမီးယာဥ္ေမာင္း
မ်ားအေပၚ အေကာင္းမျမင္ဘဲ လိင္ခြဲျခားဘက္လိုက္မႈမွာ ႀကီးႀကီးမားမား
ရွိေနေၾကာင္း သူမကဆိုသည္။
အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုမွာ မိမိ၏သားသမီးမ်ားကို ေက်ာင္းႀကဳိပို႔ရာ၌ လည္းေကာင္း၊ အျခားေနရာမ်ားသို႔ပို႔ေဆာင္ရာ၌လည္းေကာင္း
အမ်ဳိးသား ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကိုသာ အားထားယံုၾကည္ၾကသည္။ သူတို႔၏ကေလးမ်ား ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အမ်ဳိးသမီး
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို အားကိုးအားထားျပဳႏိုင္သည္ဟု မထင္ၾကေပ။ သို႔အတြက္ အစပိုင္းတြင္ အမ်ဳိးသမီးအိမ္စီးကားဒ႐ိုင္ဘာမ်ားကို ငွားရမ္းလိုစိတ္နည္းခဲ့ၾကေၾကာင္း ဂ်နာဒန္ကေျပာျပသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အမ်ဳိးသမီးဒ႐ိုင္ဘာကို စတင္ငွားရမ္းအသံုးျပဳခဲ့ေသာ ေဖာက္သည္မ်ားမွ
အစျပဳ၍ သူတို႔၏မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးမ်ားထံေကာင္းသတင္းပ်ံ႕၍ လုပ္ငန္းတြင္က်ယ္လာျခင္းျဖစ္သည္။
““အစပိုင္းက ကၽြန္မတို႔မွာ အမ်ဳိးသမီးယာဥ္ေမာင္းခုနစ္ဦးပဲရွိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေနာက္ထပ္အလုပ္တိုးခဲ်႕ဖို႔အျမင္နည္းနည္းရွိလာတယ္””
ဟု ဂ်နာဒါကဆိုသည္။ ယင္းအခ်ိန္မွစ၍ ကုမၸဏီသည္ အမ်ဳိးသမီး
တကၠစီ၀န္ေဆာင္မႈကို စတင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ကနဦးတြင္ တကၠစီ တစ္စီးႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးဒ႐ိုင္ဘာႏွစ္ဦးျဖင့္ အစျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေဒလီၿမဳိ႕ေတာ္၌ အမ်ဳိးသမီး မ်ားတကၠစီေမာင္းၿပီး၀န္ေဆာင္မႈေပးမည့္ အလုပ္မ်ဳိးကို မည္သူကမွ်လုပ္ကိုင္ရန္ စဥ္းစားမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊
သို႔ေသာ္ ၎တို႔အေနႏွင့္ ေသြးတိုးစမ္းလုပ္ကိုင္ၾကည့္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း သူမက ေျပာျပသည္။
ယခုအခါတြင္မူ အဆိုပါလုပ္ငန္း၌ တကၠစီရွစ္စီးအထိရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္လအတြင္း ေက်ာင္းသူတစ္ဦး အဓမၼျပဳက်င့္ သတ္ျဖတ္မႈခံရသည့္ ျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္း ဆက္ခါကုမၸဏီ၏ အမ်ဳိးသမီး သီးသန္႔၀န္ေဆာင္မႈအတြက္ အကူအညီေပးရန္ကမ္းလွမ္းထားေသာ
ကမၻာတစ္လႊားမွ ျပည္သူတုိ႔၏ဖုန္းေခၚဆိုမႈမ်ားႏွင့္ အီးေမးလ္မ်ားကို ဂ်နာဒါတစ္ေယာက္လက္ခံရရွိခဲ့သည္။ ၎တို႔၏လုပ္ငန္းမွာလည္း
ေဖာက္သည္ ဦးေရ ၄၀ရာခိုင္ႏႈန္းအထိတိုးတက္လာသည္ဟု ဂ်နာဒါကဆိုသည္။
၎တုိ႔၏ေဖာက္သည္အမ်ားစုမွာ အမ်ားအားျဖင့္တစ္ဦးတည္း ခရီးသြားလာရန္ လိုအပ္ေသာ လြတ္လပ္သည့္လူခ်မ္းသာအမ်ဳိးသမီးမ်ား
ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ေဒလီၿမဳိ႕ေတာ္သို႔ အသစ္ေရာက္ရွိလာသူမ်ားျဖစ္ၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ ၿမဳိ႕ေတာ္သို႔လမ္းႀကံဳ၀င္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ယင္းလုပ္ငန္း၏ ပထမဆံုးေဖာက္သည္မ်ားထဲမွ တစ္ဦးမွာ ႏိုင္ငံတကာဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ အကူအညီေပးေရးအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕တြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူ အသက္ ၄၀အရြယ္ ပရန္နီတာဆူကန္ယာျဖစ္သည္။ သူမကႏို္င္ငံျခားမွေရာက္လာေသာ သူမ၏လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကို အဆိုပါတကၠစီမ်ားစီးနင္းရန္ခဏခဏ အႀကံျပဳတတ္သည္။
““အိႏၵိယကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ေရာက္လာတဲ့အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုက
ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းတဲ့ မုဒိမ္းမႈအေၾကာင္းကို ၾကားဖူးတဲ့ သူေတြခ်ည္းပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဒီၿမဳိ႕ေတာ္ႀကီးရဲ႕အေၾကာင္းကိုလည္း သူတုိ႔ဘာမွ မသိဘူးေလ””ဟု သူမကေျပာျပသည္။ ဆက္ခါကုမၸဏီက အဆိုပါ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို အကူအညီေပး၍ ေဒလီၿမဳိ႕ေတာ္၌ လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာ
ေလ့လာၾကည့္႐ႈႏိုင္ရန္ ပို႔ေဆာင္ေပးသည္။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေသာ အမ်ဳိးသမီး တကၠစီ လုပ္ငန္းမ်ားက ေဒလီ၌သာမက မြမ္ဘိုင္းႏွင့္ကုိးလ္ကတၱားၿမဳိ႕တို႔၌လည္း ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ အဆိုပါအမ်ဳိးသမီး တကၠစီမ်ားက အိႏၵိယ လူမႈအဖြဲ႕ အစည္းအတြင္း၌ က်ားမကြဲျပားမႈအေပၚ ခြဲျခား႐ႈျမင္သည့္ ေရွး႐ိုးစဥ္လာ အျမင္ေဟာင္းမ်ား ကို တစ္စခ်င္း ခ်ဳိးဖဲ့လာေနၿပီျဖစ္သည္။
Ref: Delhi's No.1 ladies' taxi company By Rhitu Chatterjee
ေက်ာ္မင္း
Myanmar Tandawsint
No comments:
Post a Comment