မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ျမိဳ့နယ္မွ ကရင္ျပည္နယ္
ဘုရားသံုးဆူျမိဳ့နယ္သို့ မီးရထားလမ္းအတြက္ လိုအပ္ေသာ FEASIBILITY SURVEY
ကို (၁၄-၁၂-၂၀၁၂) ရက္ေန့တြင္ သံျဖဴဇရပ္ျမိဳ့နယ္တြင္ စတင္တိုင္းထြာမႈမ်ား
ေဆာင္ရြက္ေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့မီးရထား ျမိဳ့ျပအင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ
တာ၀န္ရိွသူတစ္ဦးက ေျပာပါသည္။
“FEASIBILITY SURVEY ကို သံျဖဴဇရပ္ျမိဳ့ကေန အရင္က ဂ်ပန္ေဖာက္လုပ္ခဲ့တဲ့
ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းေဟာင္းရဲ႕ ေၾကာရိုးတာေဘာင္ေတြကို ေျမျပင္အေျခေနေတြကို
စတင္တိုင္းတာျပီး၊ ေကာင္းကင္ေျမပံုေတြနဲ့ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးမွာပါ၊
အရင္လမ္းေဟာင္းက ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ၾကာလာေတာ့ ရာဘာပင္ေတြ၊ အျခားသီးပင္ စားပင္ၾကီးေတြ ေပါက္ေရာက္ေနၾကျပီဆိုေတာ့၊ လမ္းအူေၾကာင္းကို ျပန္ေရြးရဖို႔ လိုပါတယ္၊ ေရြးတဲ့ေနရာမွာ သဘာ၀၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုးျဖစ္မယ့္ ေနရာမ်ိဳး၊ သစ္ေတာေတြ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးမႈ အနည္းဆံုးလိုဟာမ်ဳိး ေရြးခ်ယ္သြားမွာပါ၊ ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ ပထမဆံုး ရထားလမ္းဆိုေတာ့ လမ္းအူေၾကာင္း၀န္းက်င္ ေနထိုင္တဲ့ ေဒသခံေတြကိုလည္း အထိအခိုက္နည္းျပီး ရြာေတြနဲ့လည္း မနီးမေ၀း အေနထားမ်ဳိးထိပါ စဥ္းစားထားပါတယ္၊ ဘူတာရုံထားဖို့၊ ေနာက္ျပီး လက္ရိွကားလမ္းနဲ့လည္း မနီးမေ၀းမွာရိွဖို့ စဥ္းစားထားပါတယ္၊ အားလံုးျခံဳရင္ေတာ့ ကုန္က်စရိတ္ အနည္းဆံုး၊ အျမန္ဆံုး၊ ေဒသတြက္ ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုး၊ အက်ဳိးအျမတ္ရိွေအာင္လည္း တြက္ခ်က္ဖို့ ရိွပါတယ္၊ အခုလို ဆာေဗးလုပ္တာကိုလည္း ရထားလမ္းၾကီးေတာ့ ေဖာက္ေနျပီလို့ မထင္ေစခ်င္ပါဘူး၊ ျပည္ပကလည္း အကူအညီယူျပီး ေျမစမ္းတာမ်ဳိး၊ ဂ်ီပီအက္တိုင္းတာပါ လုပ္ရပါမယ္၊ ဆာေဗးရဲ့ ေစ့စပ္ေသခ်ာမႈရိွဖို့ အခ်ိန္ေတာ့ယူရမွာ၊ ဘယ္ေတာ့ျပီးမယ္ ဆိုတာက ေဒသလံုျခံဳေရးပိုင္း၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးပိုင္း၊ က်န္းမာေရး၊ ရာသီဥတု စတာေတြေပၚ မူတည္ပါတယ္” ဟု ဆာေဗးအဖဲြ႕ေခါင္းေဆာင္က ေျပာပါသည္။
အဆိုပါ သံျဖဴဇရပ္-ဘုရားသံုးဆူ ဆာေဗးအဖဲြ႕ အစီရင္ခံစာတင္ျပီး၊ ၀န္ၾကီးဌာန၏ စီစစ္ျဖည့္စြက္မႈႏွင့္အတူ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပ အဆံုးအျဖတ္ယူ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူရမည္ဟု သိရိွရပါသည္။ ယခင္၂၀၀၅ ခုႏွစ္၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တို့တြင္လည္း ဆာေဗးလုပ္ခဲ့ဘူးသည္ဟု သိရသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာ မီးရထားလမ္းကို ဒုတိယကမာၻစစ္ၾကီးအတြင္း ၁၉၄၂-၁၉၄၅ ခုႏွစ္ထိ ဂ်ပန္တို့က ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေပါင္ (BAN PONG) ဘူတာမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ သံျဖဴဇရပ္ထိ (၁၇၅) မိုင္ရိွျပီး ယင္းမီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ အလုပ္သမားေပါင္း (၁၇၇၀၀၀) ၏ လုပ္အားျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ လံုျခံုမႈကင္းမဲ့ျပီး၊ ဆိုး၀ါးေသာ ရာသီဥတု၊ ျပင္းထန္ေသာငွက္ဖ်ား၊ ၀မ္းေရာဂါတို႔ေၾကာင့္ ေခြ်းတပ္သားေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ေသေက်ပ်က္စီးမႈ ရိွခဲ့သည္ဟု သိရိွရသည္။
by- Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment