ဆုိင္ကယ္စီးခြင့္
တားျမစ္ထားသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕နယ္အခ်ိဳ႕တြင္
စည္းကမ္းမဲ့ဆုိင္ကယ္စီးနင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနေၾကာင္း
ၿမိဳ႕ခံမ်ားထံမွ သတင္းရရွိသည္။
ဌာနဆုိင္ရာအခ်ိဳ႕မွလြဲ၍ ရန္ကုန္နယ္နိမိတ္အတြင္း ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ စီးနင္းခြင့္ကုိ တားျမစ္ထားေသာ္လည္း လုိက္နာျခင္းမရွိသကဲ့သို႔ အေရးယူမႈအားနည္းျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနရသည္ဟု မ်က္ျမင္ ကုိယ္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသူမ်ားက ေျပာၾကသည္။
“ေစ်းသိမ္းၿပီးေတာ့ အျပန္မွာ အေနာက္က ဆုိင္ကယ္ပြတ္တုိက္သြားတာ။ ဒီေလာက္႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနခ်ိန္မွာ ဆုိင္ကယ္ကို အရမ္းေမာင္းတာေလ” ဟု လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္ သံလမ္းတြင္ ဆုိင္ကယ္အတုိက္ခံရ၍ ဘယ္ေျခေထာက္ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေသာ ေဒၚတင္တင္သန္းက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာနယ္နိမိတ္အတြင္း ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ စီးနင္းခြင့္လုိင္စင္မ်ားကုိ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွစ၍ သက္တမ္းတိုးခြင့္ တားျမစ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလမွစ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးေရးအဖြဲ႕ကိုသာ လုပ္ငန္းလုိအပ္ခ်က္အရ တရား၀င္ စီးနင္းခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိကာလတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ နယ္နိမိတ္အတြင္း လွ်ပ္စစ္ဌာနမွ ဆုိင္ကယ္ ၆၅ စီးႏွင့္ စည္ပင္မွ ၃၃ စီးကုိသာ တရား၀င္ စီးနင္းခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ႀကိဳးမဲ့ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိတစ္ဦးကေျပာၾကားသည္။
သုိ႔ရာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း တရားမ၀င္ ဆုိင္ကယ္မ်ား စီးနင္းမႈ မ်ားျပားလာျခင္း၊ အုပ္စုဖြဲ႕ရမ္းကားမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကုိ ထိခုိက္ႏုိင္ေၾကာင္း ဥပေဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေရးရာေကာ္မတီတုိ႔က သံုးသပ္ေျပာဆုိၾကသည္။
“ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမျဖစ္ဘူး။ အႏၲရာယ္မရွိဘူးဆုိရင္ လုိင္စင္ေပးေပါ့။ လုိင္စင္မဲ့ဆုိင္ကယ္ ရွိေနတာကေတာ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ မရွိဘူးဆုိတာကို ျပေနတာ” ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦး၀င္းျမင့္ကေျပာသည္။
“မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားတဲ့ စာရင္းဇယားေတြကိုၾကည့္ရင္ ဆုိင္ကယ္ေတြေၾကာင့္ အမ်ားႀကီး ပါပါတယ္။ အခု ကယ္ရီေတြပါ ဆြဲေနၾကေတာ့ ပိုဆုိးတယ္။ ဥပေဒႏွစ္ခုကို ခ်ိဳးေဖာက္ေနတဲ့သေဘာေပါ့” ဟု ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး(အၿငိမ္းစား) ဦးေအာင္ႏုိင္က သံုးသပ္သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္စည္ပင္နယ္နိမိတ္အတြင္း ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယင္းအထဲတြင္ ဆုိင္ကယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားေသာ ယာဥ္တုိက္မႈေပါင္း ၁၆၀ ျဖစ္ပြားခဲ့ သည္။ စုစုေပါင္း ေသဆံုးသူ ၃၀၀
နီးပါးတြင္ ဆုိင္ကယ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ၄၂ ဦး ေသဆံုးခဲ့ရသည္။
ရန္ကုန္နယ္နိမိတ္အတြင္း လွ်ပ္စစ္စက္ဘီမ်ား စီးနင္းခြင့္ကိုလည္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အစပိုင္းတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နည္းဥပေဒအရ ပိတ္ပင္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕နယ္ အခ်ိဳ႕တြင္ စီးနင္းေနၾကဆဲျဖစ္သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ အင္းလ်ားကန္ေပါင္တြင္ အုပ္စုဖြဲ႕ဆုိင္ကယ္စီးနင္းသူ ၂၅ ဦးက ဆုိင္ကယ္ ၉ စီးျဖင့္ ေရာက္ရွိလာၿပီး ကန္ေပါင္ရွိ ၀န္ထမ္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ နယ္နိမိတ္အတြင္း ဆုိင္ကယ္မ်ား တရားမ၀င္ စီးနင္းေနျခင္းကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္ႀကီးၾကပ္ေရး ယာယီအက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၅(၁)/ ၅(၃)တို႔ျဖင့္ အေရးယူႏုိင္ၿပီး ေထာင္ဒဏ္ ၇ ႏွစ္အထိ အျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္မ်ား စီးနင္းမႈကိုလည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒျဖင့္ အေရးယူႏုိင္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနဦးခင္ေဇာ္ (မရမ္းကုန္း)ကဆုိသည္။
“ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ဆုိင္ကယ္ေတြ မဟုတ္ဘဲ စီးတာေတြ႕ရင္ ဒဏ္ေၾကး ၅၁၅၀၀ က်ပ္ ႐ိုက္တယ္။ ေနာက္မစီးဖုိ႔ ခံ၀န္ထိုးခိုင္း တယ္။ လုိင္စင္မဲ့ဆို ႏိုင္ငံပုိင္အျဖစ္ တစ္ခါတည္း သိမ္းလုိက္တယ္” ဟု ေနျပည္ေတာ္ ႀကိဳးမဲ့ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိကဆုိသည္။
ဓာတ္ပုံ- ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)
7Day News Journal
ဌာနဆုိင္ရာအခ်ိဳ႕မွလြဲ၍ ရန္ကုန္နယ္နိမိတ္အတြင္း ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ စီးနင္းခြင့္ကုိ တားျမစ္ထားေသာ္လည္း လုိက္နာျခင္းမရွိသကဲ့သို႔ အေရးယူမႈအားနည္းျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနရသည္ဟု မ်က္ျမင္ ကုိယ္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသူမ်ားက ေျပာၾကသည္။
“ေစ်းသိမ္းၿပီးေတာ့ အျပန္မွာ အေနာက္က ဆုိင္ကယ္ပြတ္တုိက္သြားတာ။ ဒီေလာက္႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနခ်ိန္မွာ ဆုိင္ကယ္ကို အရမ္းေမာင္းတာေလ” ဟု လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္ သံလမ္းတြင္ ဆုိင္ကယ္အတုိက္ခံရ၍ ဘယ္ေျခေထာက္ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေသာ ေဒၚတင္တင္သန္းက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာနယ္နိမိတ္အတြင္း ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ စီးနင္းခြင့္လုိင္စင္မ်ားကုိ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွစ၍ သက္တမ္းတိုးခြင့္ တားျမစ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလမွစ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးေရးအဖြဲ႕ကိုသာ လုပ္ငန္းလုိအပ္ခ်က္အရ တရား၀င္ စီးနင္းခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိကာလတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ နယ္နိမိတ္အတြင္း လွ်ပ္စစ္ဌာနမွ ဆုိင္ကယ္ ၆၅ စီးႏွင့္ စည္ပင္မွ ၃၃ စီးကုိသာ တရား၀င္ စီးနင္းခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ႀကိဳးမဲ့ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ံုးမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိတစ္ဦးကေျပာၾကားသည္။
သုိ႔ရာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း တရားမ၀င္ ဆုိင္ကယ္မ်ား စီးနင္းမႈ မ်ားျပားလာျခင္း၊ အုပ္စုဖြဲ႕ရမ္းကားမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကုိ ထိခုိက္ႏုိင္ေၾကာင္း ဥပေဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေရးရာေကာ္မတီတုိ႔က သံုးသပ္ေျပာဆုိၾကသည္။
“ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမျဖစ္ဘူး။ အႏၲရာယ္မရွိဘူးဆုိရင္ လုိင္စင္ေပးေပါ့။ လုိင္စင္မဲ့ဆုိင္ကယ္ ရွိေနတာကေတာ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ မရွိဘူးဆုိတာကို ျပေနတာ” ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦး၀င္းျမင့္ကေျပာသည္။
“မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားတဲ့ စာရင္းဇယားေတြကိုၾကည့္ရင္ ဆုိင္ကယ္ေတြေၾကာင့္ အမ်ားႀကီး ပါပါတယ္။ အခု ကယ္ရီေတြပါ ဆြဲေနၾကေတာ့ ပိုဆုိးတယ္။ ဥပေဒႏွစ္ခုကို ခ်ိဳးေဖာက္ေနတဲ့သေဘာေပါ့” ဟု ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး(အၿငိမ္းစား) ဦးေအာင္ႏုိင္က သံုးသပ္သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္စည္ပင္နယ္နိမိတ္အတြင္း ယာဥ္တိုက္မႈေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယင္းအထဲတြင္ ဆုိင္ကယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားေသာ ယာဥ္တုိက္မႈေပါင္း ၁၆၀ ျဖစ္ပြားခဲ့ သည္။ စုစုေပါင္း ေသဆံုးသူ ၃၀၀
နီးပါးတြင္ ဆုိင္ကယ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ၄၂ ဦး ေသဆံုးခဲ့ရသည္။
ရန္ကုန္နယ္နိမိတ္အတြင္း လွ်ပ္စစ္စက္ဘီမ်ား စီးနင္းခြင့္ကိုလည္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အစပိုင္းတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နည္းဥပေဒအရ ပိတ္ပင္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕နယ္ အခ်ိဳ႕တြင္ စီးနင္းေနၾကဆဲျဖစ္သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ အင္းလ်ားကန္ေပါင္တြင္ အုပ္စုဖြဲ႕ဆုိင္ကယ္စီးနင္းသူ ၂၅ ဦးက ဆုိင္ကယ္ ၉ စီးျဖင့္ ေရာက္ရွိလာၿပီး ကန္ေပါင္ရွိ ၀န္ထမ္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ နယ္နိမိတ္အတြင္း ဆုိင္ကယ္မ်ား တရားမ၀င္ စီးနင္းေနျခင္းကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္ႀကီးၾကပ္ေရး ယာယီအက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၅(၁)/ ၅(၃)တို႔ျဖင့္ အေရးယူႏုိင္ၿပီး ေထာင္ဒဏ္ ၇ ႏွစ္အထိ အျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္မ်ား စီးနင္းမႈကိုလည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒျဖင့္ အေရးယူႏုိင္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနဦးခင္ေဇာ္ (မရမ္းကုန္း)ကဆုိသည္။
“ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ဆုိင္ကယ္ေတြ မဟုတ္ဘဲ စီးတာေတြ႕ရင္ ဒဏ္ေၾကး ၅၁၅၀၀ က်ပ္ ႐ိုက္တယ္။ ေနာက္မစီးဖုိ႔ ခံ၀န္ထိုးခိုင္း တယ္။ လုိင္စင္မဲ့ဆို ႏိုင္ငံပုိင္အျဖစ္ တစ္ခါတည္း သိမ္းလုိက္တယ္” ဟု ေနျပည္ေတာ္ ႀကိဳးမဲ့ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕မွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိကဆုိသည္။
ဓာတ္ပုံ- ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)
7Day News Journal
No comments:
Post a Comment