ဧဒင္အခ်စ္ပံုၿပင္: အသက္ရွဴေခ်ာင္သြားတ့ဲ လွည္းတန္းလမ္းဆုံ

Tuesday 9 April 2013

အသက္ရွဴေခ်ာင္သြားတ့ဲ လွည္းတန္းလမ္းဆုံ


Photo: အသက္ရွဴေခ်ာင္သြားတ့ဲ လွည္းတန္းလမ္းဆုံ
Wednesday, April 10, 2013


ရန္ကုန္ျမဳိ႕ ျပည္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ေဆာက္လုပ္ျပီးစီးသြားတ့ဲ လွည္းတန္းဂုံးေက်ာ္တံတားကုိ ဒီမနက္ေစာေစာ စတင္ ဖြင့္ေပးလုိက္တ့ဲအတြက္ ကားေတြ ျဖတ္ေမာင္းေနၾကပါၿပီ။
 


 
  တံတားဖြင့္ပြဲကို မၾကာခင္  က်င္းပဖြယ္ ရိွပါတယ္။
တခမ္းတနား က်င္းပမယ္ ဆုိရင္ျဖင့္ ပုိက္ဆံ ေသာက္ေသာက္လဲ သုံးရမွာပါ။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတုိ႔က ပကာသနစရိတ္အတြက္ဆုိ လက္ဖြာတတ္တ့ဲအတြက္ ပုိက္ဆံကုန္လည္း ဂရုစုိက္မယ္ မထင္ပါဘူး။

တံတားအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရရင္ -
ဒီလမ္းဆုံက လမ္းမႀကီး ၄ ခု မဟုတ္ဘဲ ၅ ခု ဆုံတ့ဲေနရာျဖစ္တ့ဲအတြက္ မီးပိြဳင့္မွာ ကားတန္းရွည္ႀကီးေတြ ေတြ႔ခ့ဲရမွာပါ။

အခုေတာ့ တံတားႀကီးေက်းဇူးေၾကာင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္း နဲ႔ မဂၤလာဒုံဘက္ ကူးသန္း သြားလာၾကတ့ဲ ျပည္လမ္းေပၚက ကားေတြ မီးပိြဳင့္ေစာင့္စရာ မလုိဘဲ တံတားေပၚကေန ျဖတ္ေမာင္းေနပါျပီ။
ဒါေၾကာင့္ လမ္း ၅ ခုဆုံရာ ဒီေနရာမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်သြားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။

ဒီေနရာ ေခ်ာင္သြားေပမယ့္  တံတားေပၚကေန အဆက္မျပတ္ ျဖတ္ေမာင္းလာတ့ဲကားေတြေၾကာင့္ လမ္း ၄ ခု ဆုံၾကတ့ဲ ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္း နဲ႔ ေျမနီကုန္းမီးပိြဳင့္ကုိ ၀န္ထုပ္၀န္ပုိး ျဖစ္လာမွာေပါ့ လုိ႔ ေထာက္ျပသူလည္း ရိွပါတယ္။

ဒီ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးသစ္အတြက္ေတာ့ ေျဖရွင္းကုစားမႈအသစ္ေတြ စီစဥ္ေနျပီလုိ႔ ယူဆရပါတယ္။ ဥပမာ လမ္းဆုံ ၂ ခုအတြက္ ယာဥ္ထိန္းရဲ တာ၀န္ေပးမႈေတြ တုိးခ်ဲ႕တာမ်ဳိးပါ။

လွည္းတန္းတံတားႀကီးေပၚ လူသြားလမ္း ပလက္ေဖာင္း ခပ္ေသးေသး လုပ္ထားတာ ေတြ႔ရမွာပါ။ေပေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရွည္တ့ဲ ဒီတံတားက ကားေတြျဖတ္ေမာင္းဖုိ႔ ေဆာက္ထားတာပါ။

လမ္းသြားလမ္းလာေတြက တံတားေအာက္က သြားရင္ ပုိအဆင္ေျပ၊ ခရီးေရာက္၊ အႏၱရာယ္ ကင္းပါလိမ့္မယ္။

ဒီမနက္ တံတားေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူေတြကေတာ့ တံတားသစ္ႀကီး ဖြင့္ေပးလုိက္လုိ႔ စူးစမ္း ျဖတ္ေလွ်ာက္ၾကည့္သူေတြ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ယူဆရပါတယ္။


ဧရာ၀တီ
(ဓာတ္ပုံ - ေဂ်ပုိင္/ဧရာ၀တီ)ရန္ကုန္ျမဳိ႕ ျပည္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ေဆာက္လုပ္ျပီးစီးသြားတ့ဲ လွည္းတန္းဂုံးေက်ာ္တံတားကုိ ဒီမနက္ေစာေစာ စတင္ ဖြင့္ေပးလုိက္တ့ဲအတြက္ ကားေတြ ျဖတ္ေမာင္းေနၾကပါၿပီ။
တံတားဖြင့္ပြဲကို မၾကာခင္ က်င္းပဖြယ္ ရိွပါတယ္။
တခမ္းတနား က်င္းပမယ္ ဆုိရင္ျဖင့္ ပုိက္ဆံ ေသာက္ေသာက္လဲ သုံးရမွာပါ။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတုိ႔က ပကာသနစရိတ္အတြက္ဆုိ လက္ဖြာတတ္တ့ဲအတြက္ ပုိက္ဆံကုန္လည္း ဂရုစုိက္မယ္ မထင္ပါဘူး။

တံတားအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရရင္ -
ဒီလမ္းဆုံက လမ္းမႀကီး ၄ ခု မဟုတ္ဘဲ ၅ ခု ဆုံတ့ဲေနရာျဖစ္တ့ဲအတြက္ မီးပိြဳင့္မွာ ကားတန္းရွည္ႀကီးေတြ ေတြ႔ခ့ဲရမွာပါ။

အခုေတာ့ တံတားႀကီးေက်းဇူးေၾကာင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္း နဲ႔ မဂၤလာဒုံဘက္ ကူးသန္း သြားလာၾကတ့ဲ ျပည္လမ္းေပၚက ကားေတြ မီးပိြဳင့္ေစာင့္စရာ မလုိဘဲ တံတားေပၚကေန ျဖတ္ေမာင္းေနပါျပီ။
ဒါေၾကာင့္ လမ္း ၅ ခုဆုံရာ ဒီေနရာမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်သြားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။

ဒီေနရာ ေခ်ာင္သြားေပမယ့္ တံတားေပၚကေန အဆက္မျပတ္ ျဖတ္ေမာင္းလာတ့ဲကားေတြေၾကာင့္ လမ္း ၄ ခု ဆုံၾကတ့ဲ ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္း နဲ႔ ေျမနီကုန္းမီးပိြဳင့္ကုိ ၀န္ထုပ္၀န္ပုိး ျဖစ္လာမွာေပါ့ လုိ႔ ေထာက္ျပသူလည္း ရိွပါတယ္။

ဒီ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးသစ္အတြက္ေတာ့ ေျဖရွင္းကုစားမႈအသစ္ေတြ စီစဥ္ေနျပီလုိ႔ ယူဆရပါတယ္။ ဥပမာ လမ္းဆုံ ၂ ခုအတြက္ ယာဥ္ထိန္းရဲ တာ၀န္ေပးမႈေတြ တုိးခ်ဲ႕တာမ်ဳိးပါ။

လွည္းတန္းတံတားႀကီးေပၚ လူသြားလမ္း ပလက္ေဖာင္း ခပ္ေသးေသး လုပ္ထားတာ ေတြ႔ရမွာပါ။ေပေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရွည္တ့ဲ ဒီတံတားက ကားေတြျဖတ္ေမာင္းဖုိ႔ ေဆာက္ထားတာပါ။

လမ္းသြားလမ္းလာေတြက တံတားေအာက္က သြားရင္ ပုိအဆင္ေျပ၊ ခရီးေရာက္၊ အႏၱရာယ္ ကင္းပါလိမ့္မယ္။

ဒီမနက္ တံတားေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူေတြကေတာ့ တံတားသစ္ႀကီး ဖြင့္ေပးလုိက္လုိ႔ စူးစမ္း ျဖတ္ေလွ်ာက္ၾကည့္သူေတြ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ယူဆရပါတယ္။


ဧရာ၀တီ
(ဓာတ္ပုံ - ေဂ်ပုိင္/ဧရာ၀တီ)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...