ဧဒင္အခ်စ္ပံုၿပင္: Facebook ရဲ႕ ၁၅ စကၠန္႔ ရုပ္သံေျခလွမ္း

Saturday 29 June 2013

Facebook ရဲ႕ ၁၅ စကၠန္႔ ရုပ္သံေျခလွမ္း


Photo: Facebook ရဲ႕ ၁၅ စကၠန္႔ ရုပ္သံေျခလွမ္း
Saturday, June 29, 2013

ကမၻာ့ နံပါတ္ (၁) ဆိုရွယ္ဝက္ဆိုဒ္ၿဖစ္တဲ့ Facebook ဟာ တြစ္တာတုိ႔လုိ သူ႔ရန္ဘက္ေတြကုိ အၿပိဳင္ႀကဲဖုိ႔အတြက္ ေျခလွမ္းတလွမ္း ထပ္လွမ္းလုိက္ျပန္ပါၿပီ။
အဲဒါကေတာ့ အရင္ႏွစ္က ဝယ္ယူထားတဲ့ Instagram မွာ ဗီဒီယို အတိုေလးေတြပါ တင္ႏုိင္၊ ရွယ္ႏုိင္တ့ဲ အစီအစဥ္ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္လုိက္ျခင္းပါပဲ။

Instagram ကို အသံုးၿပဳသူေပါင္းဟာ သန္း ၁၃ဝ ေက်ာ္ဟာ အခုခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ ၁၅ စကၠန္ ့ၾကာၿမင့္တဲ့ ရုပ္သံဖုိင္/ဗီဒီယိုဖုိင္ေလးေတြ တင္ႏုိင္/ရွယ္ႏုိင္ပါၿပီ။
ဒါဟာ တြစ္တာရဲ႕ Vine Video Platform ကို တိုက္ရိုက္ စိန္ေခၚလိုက္တာပါပဲ။

Facebook ပိုင္ရွင္ မက္ ဇက္ကာဘတ္ နဲ ့ Instagram ပူးတဲြတည္ေထာင္သူ ေကဗင္ စစ္စထရြန္ တို႔က ဒီအစီအစဥ္ကုိ ကာလီဖိုးနီးယား ရုံးခ်ဳပ္မွာ အတူတကြ ေၾကညာခဲ့တာၿဖစ္ပါတယ္။

Facebook ဟာ ၂ဝ၁၂ ဧၿပီမွာ Instagram ကို ေဒၚလာသန္းတစ္ေထာင္နဲ႔ ဝယ္ယူခဲ့တာပါ။

Facebook က ဒီလုိ ဝယ္ယူတ့ဲသတင္း ဒီဘေလာ့ မွာ ေဖာ္ျပခ့ဲၿပီးပါၿပီ။ လင့္က http://blog.irrawaddy.org/2012/04/facebook_10.html ျဖစ္ပါတယ္။

Instagram ဟာ သီးသန္ ့အေနၿဖင့္ ဆက္လက္ရပ္တည္ေနၿပီး လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ ဓာတ္ပံု မီဒီယာ Application တခုၿဖစ္ပါတယ္။
စမတ္ဖုန္း နဲ ့ သင္ပုန္းကြန္ၿပဴတာတို႔မွာပဲ ဓာတ္ပံုေတြကို ထူးၿခားတဲ့ အေရာင္အေသြးစံုေအာင္ အခ်ိန္တိုအတြင္းၿပဳၿပင္ႏိုင္ၿပီး မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ ့ ရွယ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ လူၾကိဳက္မ်ားလွတ့ဲ Application ပါပဲ။

Instragram ဟာ Facebook ရဲ႕ မိုဘိုင္းကေနတဆင့္ရမယ့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားအတြက္ မဟာဗ်ဳဟာ တခုၿဖစ္ၿပီး ကုမၼဏီေတြကတဆင့္ ေၾကာ္ျငာခ အၿမတ္အစြန္း အမ်ားအျပား ရရွိေနတ့ဲ Application ျဖစ္ပါတယ္။

အေမရိက မွာေတာ့ လူဦးေရ သန္းေပါင္း ၆ဝ ခန္႔ဟာ ဗီဒီယို ေတြကို သူတို ့ရဲ႕ မိုဘိုင္းဖုန္းကေန တဆင့္ၾကည့္ခ့ဲၾကတယ္လို ့သိရၿပီး ဒီအေရအတြက္ဟာ ယခုႏွစ္မွာေတာ့ ၇၅ သန္းအထိ တိုးတက္လာႏိုင္ေၾကာင္း eMarketer က သုေတသန ၿပဳရွာေဖြ ေတြ ့ရွိထားပါတယ္။
ဒီေတာ့ ... မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ကို အုပ္စိုးခ်င္ေနတဲ့ Facebook ဟာ ေၿခလွမ္းသြက္လ်က္ရွိေနပါတယ္။

Facebook နဲ ့ Instagram တို ့ဘာေၾကာင့္ ဗီဒီယို အတိုေလးေတြကိုထည့္ဖို ့အေရးထားသလဲဆိုတာကို Forbes မဂၢဇင္းက သုံးသပ္ထားတာက ဒီလုိပါ ...

ပထမ အခ်က္အေနနဲ ့ ဗီဒီယိုေတြဟာ ဓာတ္ပံုေတြထက္ လူအမ်ားရဲ႕ အာရံုကို ဖမ္းစားႏိုင္ၿပီး ဇာတ္လမ္းတခုပမာ ဆဲြေဆာင္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ေၾကၿငာထည့္သူအမ်ားအၿပား ဟာ ဗီဒီယိုေၾကၿငာေတြကိုထည့္ဖို ့ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားႏုိင္တယ္၊

ဗီဒီယိုေတြဟာ မိုဘိုင္းဖုန္း၊ သမားရုိးက်ကြန္ၿပဴတာ၊ သင္ပုန္းကြန္ၿပဴတာ ဘယ္မွာမဆုိ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ဗီဒီယို ေၾကၿငာေစ်းကြက္အတြက္ မ်က္စိက်စရာပါ။

ဒါ့အျပင္ လြယ္ကူတဲ့ ဗီဒီယို ဖန္တီးသူေတြ မ်ားၿပားလာႏိုင္တာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္မွာ အေသးစားကုမၼဏီလုပ္ငန္းေတြကုိ ပိုၿပီး ဆဲြေဆာင္လာႏိုင္မွာပါလုိ႔ ရွင္းၿပသြားပါတယ္။

The Irrawaddy's Blog
ကမၻာ့ နံပါတ္ (၁) ဆိုရွယ္ဝက္ဆိုဒ္ၿဖစ္တဲ့ Facebook ဟာ တြစ္တာတုိ႔လုိ သူ႔ရန္ဘက္ေတြကုိ အၿပိဳင္ႀကဲဖုိ႔အတြက္ ေျခလွမ္းတလွမ္း ထပ္လွမ္းလုိက္ျပန္ပါၿပီ။
အဲဒါကေတာ့ အရင္ႏွစ္က ဝယ္ယူထားတဲ့ Instagram မွာ ဗီဒီယို အတိုေလးေတြပါ တင္ႏုိင္၊ ရွယ္ႏုိင္တ့ဲ အစီအစဥ္ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္လုိက္ျခင္းပါပဲ။

Instagram ကို အသံုးၿပဳသူေပါင္းဟာ သန္း ၁၃ဝ ေက်ာ္ဟာ အခုခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ ၁၅ စကၠန္ ့ၾကာၿမင့္တဲ့ ရုပ္သံဖုိင္/ဗီဒီယိုဖုိင္ေလးေတြ တင္ႏုိင္/ရွယ္ႏုိင္ပါၿပီ။
ဒါဟာ တြစ္တာရဲ႕ Vine Video Platform ကို တိုက္ရိုက္ စိန္ေခၚလိုက္တာပါပဲ။

Facebook ပိုင္ရွင္ မက္ ဇက္ကာဘတ္ နဲ ့ Instagram ပူးတဲြတည္ေထာင္သူ ေကဗင္ စစ္စထရြန္ တို႔က ဒီအစီအစဥ္ကုိ ကာလီဖိုးနီးယား ရုံးခ်ဳပ္မွာ အတူတကြ ေၾကညာခဲ့တာၿဖစ္ပါတယ္။

Facebook ဟာ ၂ဝ၁၂ ဧၿပီမွာ Instagram ကို ေဒၚလာသန္းတစ္ေထာင္နဲ႔ ဝယ္ယူခဲ့တာပါ။

Facebook က ဒီလုိ ဝယ္ယူတ့ဲသတင္း ဒီဘေလာ့ မွာ ေဖာ္ျပခ့ဲၿပီးပါၿပီ။ လင့္က http://blog.irrawaddy.org/2012/04/facebook_10.html ျဖစ္ပါတယ္။

Instagram ဟာ သီးသန္ ့အေနၿဖင့္ ဆက္လက္ရပ္တည္ေနၿပီး လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ ဓာတ္ပံု မီဒီယာ Application တခုၿဖစ္ပါတယ္။
စမတ္ဖုန္း နဲ ့ သင္ပုန္းကြန္ၿပဴတာတို႔မွာပဲ ဓာတ္ပံုေတြကို ထူးၿခားတဲ့ အေရာင္အေသြးစံုေအာင္ အခ်ိန္တိုအတြင္းၿပဳၿပင္ႏိုင္ၿပီး မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ ့ ရွယ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ လူၾကိဳက္မ်ားလွတ့ဲ Application ပါပဲ။

Instragram ဟာ Facebook ရဲ႕ မိုဘိုင္းကေနတဆင့္ရမယ့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားအတြက္ မဟာဗ်ဳဟာ တခုၿဖစ္ၿပီး ကုမၼဏီေတြကတဆင့္ ေၾကာ္ျငာခ အၿမတ္အစြန္း အမ်ားအျပား ရရွိေနတ့ဲ Application ျဖစ္ပါတယ္။

အေမရိက မွာေတာ့ လူဦးေရ သန္းေပါင္း ၆ဝ ခန္႔ဟာ ဗီဒီယို ေတြကို သူတို ့ရဲ႕ မိုဘိုင္းဖုန္းကေန တဆင့္ၾကည့္ခ့ဲၾကတယ္လို ့သိရၿပီး ဒီအေရအတြက္ဟာ ယခုႏွစ္မွာေတာ့ ၇၅ သန္းအထိ တိုးတက္လာႏိုင္ေၾကာင္း eMarketer က သုေတသန ၿပဳရွာေဖြ ေတြ ့ရွိထားပါတယ္။
ဒီေတာ့ ... မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ကို အုပ္စိုးခ်င္ေနတဲ့ Facebook ဟာ ေၿခလွမ္းသြက္လ်က္ရွိေနပါတယ္။

Facebook နဲ ့ Instagram တို ့ဘာေၾကာင့္ ဗီဒီယို အတိုေလးေတြကိုထည့္ဖို ့အေရးထားသလဲဆိုတာကို Forbes မဂၢဇင္းက သုံးသပ္ထားတာက ဒီလုိပါ ...

ပထမ အခ်က္အေနနဲ ့ ဗီဒီယိုေတြဟာ ဓာတ္ပံုေတြထက္ လူအမ်ားရဲ႕ အာရံုကို ဖမ္းစားႏိုင္ၿပီး ဇာတ္လမ္းတခုပမာ ဆဲြေဆာင္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ေၾကၿငာထည့္သူအမ်ားအၿပား ဟာ ဗီဒီယိုေၾကၿငာေတြကိုထည့္ဖို ့ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားႏုိင္တယ္၊

ဗီဒီယိုေတြဟာ မိုဘိုင္းဖုန္း၊ သမားရုိးက်ကြန္ၿပဴတာ၊ သင္ပုန္းကြန္ၿပဴတာ ဘယ္မွာမဆုိ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ဗီဒီယို ေၾကၿငာေစ်းကြက္အတြက္ မ်က္စိက်စရာပါ။

ဒါ့အျပင္ လြယ္ကူတဲ့ ဗီဒီယို ဖန္တီးသူေတြ မ်ားၿပားလာႏိုင္တာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္မွာ အေသးစားကုမၼဏီလုပ္ငန္းေတြကုိ ပိုၿပီး ဆဲြေဆာင္လာႏိုင္မွာပါလုိ႔ ရွင္းၿပသြားပါတယ္။

The Irrawaddy's Blog

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...