ဧဒင္အခ်စ္ပံုၿပင္: ကိုရီးယားကုမၸဏီပိုင္ M.V YUJIN ACEပင္လယ္ကူး သေဘၤာေပၚတြင္ ျမန္မာသေဘၤာသား ေမာင္ေအာင္ကိုကိုဇင္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ေမ ၂၉ ရက္မွ စတင္ ေပ်ာက္ဆံုးေန

Sunday 17 February 2013

ကိုရီးယားကုမၸဏီပိုင္ M.V YUJIN ACEပင္လယ္ကူး သေဘၤာေပၚတြင္ ျမန္မာသေဘၤာသား ေမာင္ေအာင္ကိုကိုဇင္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ေမ ၂၉ ရက္မွ စတင္ ေပ်ာက္ဆံုးေန

ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေသေၾကာင္းႀကံစည္မႈ ႏွင့္ JUMP SHIP လုပ္မႈ ဟုတ္မဟုတ္ ဆံုးျဖတ္ေပးပါ။ ျဖစ္ၿပီးသားလုပ္ရပ္ကို ခ်ီးေခ်ာက္ေရႏူးေျပာတာလဲ မဟုတ္။ ကာယကံရွင္ခံရေသာ ျဖစ္ရပ္ကို မေက်နပ္ေသာေၾကာင့္ ထပ္မံတင္ျပရျခင္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါျဖစ္ရပ္ကို ျမန္မာ့company မ်ားသာမက ေရေၾကာင္းအက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ႔မ်ားကပါ လ်စ္လ်ဴရႈထားၾကသည္။ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ share ေပးျခင္းျဖင့္ အမွန္တရားမ်ားေပၚေပါက္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးေစလိုပါသည္။ 

Myanmar Independent News ေျပာၾကားခ်က္

ျမန္မာသေဘၤာသား ၁၅ ဦး လုိက္ပါတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္  ကိုရီးယားကုမၸဏီပိုင္ M.V YUJIN ACE အမည္ရွိ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာေပၚတြင္ ျမန္မာသေဘၤာသား ေမာင္ေအာင္ကိုကိုဇင္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ေမ ၂၉ ရက္မွ စတင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနေၾကာင္း ယင္း၏ မိဘမ်ားက ေျပာသည္။
ျဖစ္ပြားပံုမွာ M.V YUJIN ACE သေဘၤာသည္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၊ မာဆန္း(MASAN) ဆိပ္ကမ္းမွ လြန္ခဲ့ေသာ ေမ ၂၈ ရက္၊ နံနက္ ၁ဝးဝဝ နာရီတြင္ U.A.E ႏိုင္ငံသို႔ စတင္ထြက္ခြာခဲ့ရာ ယင္းေန႔ ၂၈.၅.၂ဝ၁၂ တြင္ ယခုေပ်ာက္ဆံုးေနသူ    ေမာင္ေအာင္ကိုကုိဇင္သည္ သူ၏ တာဝန္ခ်ိန္ျဖစ္ေသာ ၈းဝဝ နာရီမွ ၁၂းဝဝ နာရီအထိ ပထမတစ္ႀကိမ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဒုတိယတာဝန္ခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ၂ဝးဝဝ နာရီမွ ၂၄းဝဝ နာရီအထိ တစ္ႀကိမ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ တာဝန္ခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ေမ ၂၉ရက္၊ နံနက္ ၈းဝဝ တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္အတြက္    ေအာင္ကိုကိုဇင္ ေရာက္မလာသျဖင့္ ယင္းေနထိုင္ရာအခန္းသို႔ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈရာ အခန္းတြင္းႏွင့္ ယင္း၏ အိပ္ရာေပၚတြင္ ေသြးကြက္မ်ားကို ေတြ႔ရၿပီး ေအာင္ကိုကိုဇင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။
ယင္းျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ M.V YUJIN ACE သေဘၤာသည္ နံနက္ ၈း၂ဝ နာရီတြင္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ JEJU-KOREA သို႔ ျပန္လည္ေမာင္းႏွင္ခဲ့ၿပီး ယင္းေန႔ ၁၆း၃ဝ နာရီတြင္ Korea Coast Guard မွ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ အခန္းအတြင္းမွ ဓားတစ္လက္ ေတြ႔ရွိေၾကာင္း၊ ယခု ျဖစ္ပြားမႈသည္ လူသတ္ အေလာင္းေဖ်ာက္ဖ်က္မႈ တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ခ်သည္ဟု သိရသည္။

ေပ်ာက္ဆံုးမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေမာင္ကိုကိုဇင္အား ကိုရီးယား သေဘၤာေပၚသို႔ တာဝန္ယူ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ေသာ  ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္ ၆/၈၊ အခန္းအမွတ္ ေအ ၃ ၊ ဗိုလ္တစ္ေထာင္ ၄ လမ္းတြင္ တည္ရွိသည့္ S.H SHIPPING Co.,Ltd သို႔ သြားေရာက္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာတြင္ ကုမၸဏီမွ ျပန္လည္ ေျဖၾကားျခင္း မရွိဘဲ ေပ်ာက္ဆံုးေနသူ၏ မိဘမ်ားႏွင့္ ေျပာၾကားၿပီးျဖစ္၍ မေတြ႕လိုေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ တစ္ဆက္တည္း ျမန္မာႏိုင္ငံပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ားအသင္း(MOSA) သို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ရာ လံုေလာက္ေသာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ျပန္လည္    ေျဖၾကားခဲ့သည္။

ေပ်ာက္ဆံုးေနသူ ေမာင္ကိုကိုဇင္သည္ SOOSUNG CORD LTD ပိုင္ M.V YUJIN ACE သေဘၤာတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၇ ရက္မွ စတင္ ၿပီး OILER ရာထူးျဖင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ယခု ေပ်ာက္ဆံုးမႈမွာ တစ္လနီးပါး ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ရာ ထူးျခားမႈ မရွိေသးေၾကာင္း မိဘမ်ားက   ေျပာၾကားခဲ့သည္။

Paing Aung Khant (IMT CD-34, CE-32) ေျပာၾကားခ်က္

ေအာင္ကိုကိုဇင္ (ခ)က်ားၾကီး အသက္ ၂၃ နွစ္ ေသဆံုးျခင္း
IMT 34/32 မွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင့္ fb မွက်ားၾကီး၏သူငယ္ခ်င္းမ်ားခင္ဗ်ာ
က်ားၾကီးဟာ သေဘ`္ာလိုက္ရင္းနဲ ့ေပ်ာက္ဆံုးသြားတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူအခန္းကို စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့ အခါ အိပ္ယာေပၚမွာ ေသြးေတြေတြ ့ရျပီးေတာ့ အခန္းေလ၀င္ေပါက္ (Port-hole) လည္းပြင့္ေနတာကိုေတြ ့ရပါတယ္။ သူ ့ဘာသာ ေရထဲခုန္ခ်သြားသလား / အသက္ခံရျပီးေတာ့မွ ေရထဲ ပစ္ခ်ခံရလားေတာ့ မသိေသးပါဘူး။ အခု ရက္သတၱပါတ္ အနည္းငယ္ ၾကာတဲ့အထိ လူကိုျဖစ္ေစ ေသသြားသည္ရွိေသာ္ အေလာင္းကိုျဖစ္ေစ မေတြ ့ရေသးပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကိစၥဟာ မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ က်ားၾကီးရွိေနပါေစလို ့လည္း ကၽႊန္ေတာ္တို ့အားလံုးက ဆုေတာင္းေနပါတယ္။ က်ားၾကီးဟာေရေၾကာင္းသိပၢံမွာ စာေတာ္တဲ့ ၾကိဳးစားတဲ ့ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္ျပီး ဘ၀ ရည္မွန္းခ်က္လည္းအေတာ္ၾကီးမားပါတယ္။ သေဘ`္ာ အင္ဂ်င္နီယာဘ၀ကို ျမတ္ႏိုးျပီးေတာ့ အျမဲဂုဏ္ယူေနတတ္တဲ့ သူတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါက ေက်ာင္းမွာ သူ ့ရည္မွန္းခ်က္ကို ေျပာျပဖူးတယ္။ "ငါက စာျပန္သင္ခ်င္တာကြ....စက္ခ်ဳပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျပီးမွ ေက်ာင္းမွာစာျပန္သင္မယ္" လို ့ဆိုခဲ့ဖူးပါတယ္။ က်ားၾကီးရဲ ့ cabin ကို ၾကည့္ၾကပါဦးဗ်ာ....။

ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေသေၾကာင္းႀကံစည္မႈ ႏွင့္ JUMP SHIP လုပ္မႈ ဟုတ္မဟုတ္ ဆံုးျဖတ္ေပးပါ။ ျဖစ္ၿပီးသားလုပ္
ရပ္ကို ခ်ီးေခ်ာက္ေရႏူးေျပာတာလဲ မဟုတ္။ ကာယကံရွင္ခံရေသာ ျဖစ္ရပ္ကို မေက်နပ္ေသာေၾကာင့္ ထပ္မံတင္ျပရျခင္းျဖစ္သည္။အဆိုပါျဖစ္ရပ္ကိုမန္မာ့company မ်ားသာမက ေရေၾကာင္းအက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ႔
မ်ားကပါလ်စ္လ်ဴရႈထားၾကသည္။သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွshareေပးျခင္းျဖင့္ အမွန္တရားမ်ားေပၚ
ေပါက္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးေစလိုပါသည္။

Myanmar Independent News ေျပာၾကားခ်က္

ျမန္မာသေဘၤာသား ၁၅ ဦး လုိက္ပါတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ကိုရီးယားကုမၸဏီပိုင္ M.V YUJIN ACE အမည္ရွိ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာေပၚတြင္ ျမန္မာသေဘၤာသား ေမာင္ေအာင္ကိုကိုဇင္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ေမ ၂၉ ရက္မွ စတင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနေၾကာင္း ယင္း၏ မိဘမ်ားက ေျပာသည္။

ျဖစ္ပြားပံုမွာ M.V YUJIN ACE သေဘၤာသည္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၊ မာဆန္း(MASAN) ဆိပ္ကမ္းမွ လြန္ခဲ့ေသာ ေမ ၂၈ ရက္၊ နံနက္ ၁ဝးဝဝ နာရီတြင္ U.A.E ႏိုင္ငံသို႔ စတင္ထြက္ခြာခဲ့ရာ ယင္းေန႔ ၂၈.၅.၂ဝ၁၂ တြင္ ယခုေပ်ာက္ဆံုးေနသူ ေမာင္ေအာင္ကိုကုိဇင္သည္ သူ၏ တာဝန္ခ်ိန္ျဖစ္ေသာ ၈းဝဝ နာရီမွ ၁၂းဝဝ နာရီအထိ ပထမတစ္ႀကိမ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဒုတိယတာဝန္ခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ၂ဝးဝဝ နာရီမွ ၂၄းဝဝ နာရီအထိ တစ္ႀကိမ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။
 ေနာက္တစ္ေန႔ တာဝန္ခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ေမ ၂၉ရက္၊ နံနက္ ၈းဝဝ တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္အတြက္ ေအာင္ကိုကိုဇင္ ေရာက္မလာသျဖင့္ ယင္းေနထိုင္ရာအခန္းသို႔ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈရာ အခန္းတြင္းႏွင့္ ယင္း၏ အိပ္ရာေပၚတြင္ ေသြးကြက္မ်ားကို ေတြ႔ရၿပီး ေအာင္ကိုကိုဇင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။

ယင္းျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ M.V YUJIN ACE သေဘၤာသည္ နံနက္ ၈း၂ဝ နာရီတြင္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ JEJU-KOREA သို႔ ျပန္လည္ေမာင္းႏွင္ခဲ့ၿပီး ယင္းေန႔ ၁၆း၃ဝ နာရီတြင္ Korea Coast Guard မွ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ အခန္းအတြင္းမွ ဓားတစ္လက္ ေတြ႔ရွိေၾကာင္း၊ ယခု ျဖစ္ပြားမႈသည္ လူသတ္ အေလာင္းေဖ်ာက္ဖ်က္မႈ တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ခ်သည္ဟု သိရသည္။

ေပ်ာက္ဆံုးမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေမာင္ကိုကိုဇင္အား ကိုရီးယား သေဘၤာေပၚသို႔ တာဝန္ယူ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ေသာ ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္ ၆/၈၊ အခန္းအမွတ္ ေအ ၃ ၊ ဗိုလ္တစ္ေထာင္ ၄ လမ္းတြင္ တည္ရွိသည့္ S.H SHIPPING Co.,Ltd သို႔ သြားေရာက္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာတြင္ ကုမၸဏီမွ ျပန္လည္ ေျဖၾကားျခင္း မရွိဘဲ ေပ်ာက္ဆံုးေနသူ၏ မိဘမ်ားႏွင့္ ေျပာၾကားၿပီးျဖစ္၍ မေတြ႕လိုေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ တစ္ဆက္တည္း ျမန္မာႏိုင္ငံပင္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ားအသင္း(MOSA) သို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ရာ လံုေလာက္ေသာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။

ေပ်ာက္ဆံုးေနသူ ေမာင္ကိုကိုဇင္သည္ SOOSUNG CORD LTD ပိုင္ M.V YUJIN ACE သေဘၤာတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၇ ရက္မွ စတင္ ၿပီး OILER ရာထူးျဖင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ယခု ေပ်ာက္ဆံုးမႈမွာ တစ္လနီးပါး ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ရာ ထူးျခားမႈ မရွိေသးေၾကာင္း မိဘမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

Paing Aung Khant (IMT CD-34, CE-32) ေျပာၾကားခ်က္

ေအာင္ကိုကိုဇင္ (ခ)က်ားၾကီး အသက္ ၂၃ နွစ္ ေသဆံုးျခင္း
IMT 34/32 မွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင့္ fb မွက်ားၾကီး၏သူငယ္ခ်င္းမ်ားခင္ဗ်ာ
က်ားၾကီးဟာ သေဘ`္ာလိုက္ရင္းနဲ ့ေပ်ာက္ဆံုးသြားတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူအခန္းကို စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့ အခါ အိပ္ယာေပၚမွာ ေသြးေတြေတြ ့ရျပီးေတာ့ အခန္းေလ၀င္ေပါက္ (Port-hole) လည္းပြင့္ေနတာကိုေတြ ့ရပါတယ္။ 
သူ ့ဘာသာ ေရထဲခုန္ခ်သြားသလား / အသက္ခံရျပီးေတာ့မွ ေရထဲ ပစ္ခ်ခံရလားေတာ့ မသိေသးပါဘူး။ အခု ရက္သတၱပါတ္ အနည္းငယ္ ၾကာတဲ့အထိ လူကိုျဖစ္ေစ ေသသြားသည္ရွိေသာ္ အေလာင္းကိုျဖစ္ေစ မေတြ ့ရေသးပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကိစၥဟာ မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ 
က်ားၾကီးရွိေနပါေစလို ့လည္း ကၽႊန္ေတာ္တို ့အားလံုးက ဆုေတာင္းေနပါတယ္။ က်ားၾကီးဟာေရေၾကာင္းသိပၢံမွာ စာေတာ္တဲ့ ၾကိဳးစားတဲ ့ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္ျပီး ဘ၀ ရည္မွန္းခ်က္လည္းအေတာ္ၾကီးမားပါတယ္။ သေဘ`္ာ အင္ဂ်င္နီယာဘ၀ကို ျမတ္ႏိုးျပီးေတာ့ အျမဲဂုဏ္ယူေနတတ္တဲ့ သူတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ 
တစ္ခါက ေက်ာင္းမွာ သူ ့ရည္မွန္းခ်က္ကို ေျပာျပဖူးတယ္။ "ငါက စာျပန္သင္ခ်င္တာကြ....စက္ခ်ဳပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျပီးမွ ေက်ာင္းမွာစာျပန္သင္မယ္" လို ့ဆိုခဲ့ဖူးပါတယ္။ က်ားၾကီးရဲ ့ cabin ကို ၾကည့္ၾကပါဦးဗ်ာ....။

 RND:17.2.2013
 ျမန္မာသေဘာၤသားေလးမ်ား

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...